topbella

♫jiwa.blOGGer♪

15 December 2010

~naK JUGAK citer!!~

*~~~*
*pembukak kisah form3 akue taun nie!!*

tadi skodeng blog mimie a.k.a. mimie mansor..
kali nie post die pasal budaq2 kelas 3 hajar..
kali nie..aku nak cter pasal budaq2 seangkatan tentera kelas 
3 AISYAH TAHUN 2011
mula2 daftar aritu...aku tgk kat kertas yam tertampal kat siling dinding dewan..
pastu aku gtaw kat umi..
"umi..kelas strimming"!!
umie aku jawap.."takperlah deq banyak saingan.."
gila ah..dengan sek2 bujiok sajo lam kelas tu..
tapi alhamdulillah aku duk klas first...
lpas daftar sumer..aku plus my dad bertungkus lumus angkat kotak terus gie klas 3 aisyah...
tup2,,bonda gtaw yang kelas kena ltak kat bwak..untuk permudahkan urusan..
tak ke semput!!
masuk dalam dorm..orang saner sini..cter2 pasal strimming kelas..kelas...mana??
kelas mana??,,,aku sedih jugak kengkadang..sebab kebanyakannya orang yang aku tak besa..sajo...jarang tegur..!!..
tapi alhamdulillah aku bley survive sampai skarang...aku tak tau ugak macam maner..tapi gitue ah...aku tak beraper sangat nak cter..!!
suratan palim aku tak ley tima..bila diri aku bergelar sorang BKT!!
mampos siot aku..
nak tau tugas aku..??
bila cikgu tak masuk..aku kena gi panggil...
bila cikgu lambat masok..aku kena gi turut..
part best siot..kalu cikgu ngajuk sebab tak pegi turut..!! mampos aku satu kelas..yang paling siot..aku gak yang kena start first2 pujuk cikgu..sebab atas muka aku yang kena dulu..nak citer perasaan malu tu..tak yahlah...raser dah tebal muka nie..kena malu...dah macam takder perasaan jer..!!haha
pstu...kalu ader bender bekaitan kat kelas..dalam kelas bila cikgu tegur..??
tangan 3 aisyah mesti menghala kearah aku...!! terutama skali maser kelas bising!!..,kelas tak kemas!! sampah bertimbun!! tong sampah penuh!!...aku raser aku sorang jer wujud...haha..(amboi raser meninggi diri lak)
tapi mmg pun..tak dapat dinafikan kalu sapa ada kat tempat aku...
sebagai bkt jugak...tiap2 ari ahad..tugas aku kena hantar MATH 10!!..dah la math ten sorang sorang tu setebal kamus oxford keluaran terbaru zaman kini (fuyoo)
kitaorang nie..jalan kijer matah 10 tu..pendek2 jer..tapi soklan 2 mengalahkan karangan essay bm!!haha
satu hal agi..kalu nak antar maser tu..aku kena pegi awal..biarpun assembly..soalnya sebelum assembly buku2 tu semua kena terpacak atas meja cikgu azlinee !!..mampos aku..!!..pastu kalu lwat??adelah soklan2 pedas yang kena atas muka..satu hal agi..maser nak antar pulaq??..macam2 la ragam kelas 3 aisyah nie..ada tertinggal lam dorm..terpaksa gi ambik balik..ader yam belum siap agi..macam maner nak cukup??
aku aser kan..dalam maser stahun tak pernah complete bilangan buku sebanyak 29 orang!!..ader2 jer alasan sek2 nie..ada jugak yang mintak ditunggu..masalahnya..cikgu nak buku biar cukup 29..bwu boley antar...!!
(panjang pulaq kisah math 10) 
nie nak ngadu..sebab aku tak pnah nak ngadu bender nie lam kelas..sampai atie ah korunk tak mau tolom aku antar math 10 sesame..kau orang ingat..nie keja ku sorang er??
ader gak teraser..tapi aku wat bebiaser jer..and aku tahu nie mmmg tugas aku pun..payah bangat sih!!

kalo maser part2 nak ambik balik math 10 pun..tangan sering jer menghala kat aku..sampaikan cikgu azlinee dah muak kot tgk muka aku..haha..plus chegku2 lain asyik jer tanya akue..masa masuk bilik guru..macam biaser la..aku nie dah tebal muka..perasaan malu pun dah tak ader daa...haha

cter2 pasal jawatan aku??
suratan dan tanggungjawap aku kot taun nie..yang paling penting taun depan bukan aku BKT LAGI!!
aku nak bebas...haha..dah dua tahun jawatan tu korang letak kat aku..orang lain tgk muka aku pun dah muak..kalo aku wat bancian salah kan..korang marah pulaq...kalu korang ader wat salah...letak kat aku jugaklah tu...haha
bancian satu agi..aku nak kira braper kali dalam satu hari aku masuk dalam bilik guru tu,...aku aser dah banyak kali ugak...dalam 7-8 kali shari!!..haha..tak cayer?? tu pun blum kira agie maser prep petang..time2 chekgu srh wat kija...ambik math ten ker..tiap kali tu la tergendala study akue..sbagai insan bergelar f3 ternyata mmg tiap kali ader maser..mmg buku la peneman setia dikala duka mahupun sengsara...haha..jiwang nak mampos...kuh3..tiap kali aku tgh study..ader la perkara2 yam menjadi halangan...
tapi tu lah maser berharga aku ada...ingatkan maser tunggu chekgu nak masok bolehla wat revision..tapi..huh..kena gi panggil chekgu yang entah kemana kunjungannya..kat kantin?? library?? merata tempat?? sabar2...dugaan tuu...haha...

sebagai bkt sejak dari form2 sampaila aku masuk form3...chekgu palim aku rapat skali..puan norasma..cikgu bm terbaek plus chekgu batch terbaek!!..kadang2 ader ugak aku luahkan sumethim kat dier..cter2 borak2..sampai masok topik lain pun ader jugak..haha..
(koya nak mampos)

tu la..kesah serba sedikit maser jawatan aku sebagai BKT yang berwibawa..maser2 ginie la aku nak mengadu nyer..bila lagi kan?? aku tak penah nak sebebas ini nak cakap pasal keluhan aku..haha..kalu tanya kawan meja palim dekat..namer dier shafikah md nawi..dia nie dah banyak dengar aku ngadu pasal sumer nie..nanges tu tak payah cakap laa..tapi aku bukan lemah sangat nak nangis pasal bender kecik...come on la..matured sket!!...haha.. die la mangsa keluhan aku..marah aku..padahal dia tak penah buat aku tak puas atie..aku nak sangat sekelas ngan si dia nie maser aku f4 ..haha..pasal dia nie selalu mendengar paling taknyer..menadah telinga..biar panas..!!..haha..pastu dier nie jugak palim pandai berkias2..haha..
macam zana jugak maser tu...tapi mujur zana nie duduk kat sebelah belakang aku..yang paling penting..dia selalu jadi masa coletehan aku..yang tak berape nak betul...haha...padan muka!!

nak cter2 pasal budaq kelas 3 aisyah nie..banyak jugak yang nak dicakapkan..pasal tiap2 orang ader pragai sendiri..tu yang jadi masalah kitaorang..kata orang..kelas 3a nie kurang kerjasama sket..tapi..sejak daripada sudah terbiasa..kelama..lamaan..kitaorang makin lama makin rapat..siap yang duduk kat hujung tu boley maen gurau2 kat sebelah hujung sini..

nak cter ugak pasal sek2 group meja aku ngan meja zana..kitaorang nie sek disscussing..sempadan kitaorang jangan maen2..kalu ader ada sampah2..cik tasya mesti jer membebel..then kalu sempadan lain bising sampai ganggu disscussing kitaorang kena lah ko ngan kata 2 pedas zana tu..same2 ngumpat lah tu..haha..

sempadan paling hevoc sket kat tempat dayah!!..meja2 tu hanya diwakili oleh sek2 prefect jer...kalu nak hevockan diri..mintak jer ngan sek dier nie...

sempadan palim bising kat hujung sbelah belakang..yang jadi ketuanya..thirah la..haha..
ader2 sajer kesah diorang tu..yang t-hoh tu paling suka bercerita..nanti ore gi antar masuk raja lawak plus pertandingan bercerita yer...

sempadan paling rajin skali tempat syiqah..sek2 mmg rajin bab2 omwark..kena siapkan trus..bawu boley tidur bak kata sek2 nie...kena berwaspada kalu ader omwark yer..pada rakan2 lain..contohi la diorang..haha...

kalu palim senyap gat tup2..tgk2 senyap...rupa..rupanya...tidor!!haha..
menjadi kesukaan sek sempadan alik belakang skali..!!haha..

tu jer yang nak citer stakat nie..jangan marah erk korunk..aku ngumpat2 nie ader makner..taun depan aku dah tak jago korunk dah..so pandai2 jager diri yer..kalu nak story2 nie time2 nie la..dah takder da sumer nie...
:)



I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia