topbella

♫jiwa.blOGGer♪

19 December 2010

untUK siapa Dia~*

bertarikh 15 aribulan 12 yang lalu...

pada malam yang keheningan ..aku dan kakaq berhempas pulas untuk packing barang2 keperluan kami..
perkara yang paling kitaorang tunnggu..tuk pegi oliday bersama famili..
aku raser macam saket dada aku muncul semula..pada malam tu..dek kerana kesejukan..
no one know aku saket dada..then..raser tu menyengat sangat,..buat apa kasi tau orang kan..nanti nyusahkan jer..kan..aku tak pasti naper and kenaper..tapi lain macam jer malam tu..aku tak ambik kesah pun ttg tu...apa yang penting..aku anggap..kali nie..aku ingin tenangkan diri dari semua perkara yang menghantui fikiran aku selama nie..tiada kaitan...tiada message..tiada panggilan..aku ingin mencari ilham yang aku tunggu sejak berzaman..mungkin kenkadang aku raser macam susah skit nak jadikan perkara yang kita katakan bukan..menjadi betul..maksud aku..bukan senang untuk kita menerima seseorang yang kita katakan bukan dia..tapi itulah sebenarnya..dan sebenar..benarnya..

malam tu..aku sekali lagi melepaskan segalanya dengan mengeluarkan titk titik keluhan bersama dengan airmata yang bisa membawa ia pergi begitu saja..kadang2 kita musykil kenapa kita harus menangis dan kita dipanggil lemah dihadapan mereka semua..tapi itu hakikat yang kita kena trima seandainya kita dah dikurniakan perasaan yang kita sendiri tak sedar..dan apa gunanya kita menangis dan kita bercakap bermacam2..tak puas itu ..tak puas ini..padahal kita dipanggil MANJA dimata mereka..kenape?? tapi tak mungkin semua yang kita anggap begitu..selalunya aku bercakap diatas angin..orang kata bukan straight forward lah katakan..sbb aku tak suka orang yang tidak memahami aku..buat2 faham ttg aku..aku tak ingin sumer tu..aku tak perlukan orang yang memahami aku mengatakan bahawa dia amat memahami aku,,aku tak perlukan orang yang berniat untuk caring pada aku..aku tak perlukan orang untuk jadi caring ttg aku..aku raser sumer tu buang masa..aku tak perlukan sumertu..aku lepaskan sesiapa saja yang cuba melakukan sedemikian,,mungkin aku tak perlu diberihatu seandainya si dia mengambil berat tentang aku..sbb aku menilai seseorang bukan dengan pemerhatian yang sia2..tapi dengan fikiran..dengan penuh kemampuan yang aku ada..aku tak berniat untuk tonjolkan diri aku sekalipun tapi aku akan berkata begini jika ada yang mempersoalkan kenapa..

aku tak mintak untuk diambil berat..aku tak suka meraih kesimpatian yang bukan milik aku..
aku tak pernah menganggap yang ia menenangkan fikiran..aku memilih untuk terus meluahkan dalam blog nie..sebab ini ruangan yang aku ada..ruagan aku yang aku ada..and tanpa pendedahan..aku tak perlu berkata untuk sesiapa membacanya..mungkin aku terlalu terbuka untuk semua ini..tapi aku tak kesah..walau siapapun..bukan ini niat yang aku tonjolkan..sebab aku ada pendirian...

soal siapa yang aku jelaskan sedemikian..jawapannya telah bermain dalam otak kepala si dia..aku tak pernah mintak untuk kamu memahami sebenarnya..tetapi aku cuba menolak pemahaman kamu yang kamu cuba tonjolkan..sebab aku dan kamu hanya begini sahaja..

aku boleh katakan yang aku sedih kerana aku keliru kenaper sebenarnya..dan aku cuma perlukan sokongan..aku cuma perlukan apa sebenarnya yang aku belum cukup untuk memulihkan segalanya..sememangnya masalah untuk kita matangkan diri..dan aku tak kata kamu salah sebab sememangnya ia sangat betul..aku tak mintak kesempatan untuk luahkan segalanya bagimu..hanya aku perlukan kefahaman daripada kamu yang tak pernah berkesan bagi aku..aku tak kata yang aku tak berterima kasih diatas sumer tu..sememangnya aku sangat berterima kasih untuk sumer tu..kerana kamu menjadikan aku lain daripada kawanku yang lain..kerana kamu tunjukkan apa yang aku raser sangat beruntung mengenali kamu..tapi aku tak kata bahwa aku tak pernah berpuas hati kepada kamu...tapi apa yang aku katakan..itulah hakikatnya..yang memang dirimu...

mengapa secret sangat untuk sembunyikan segalanya..dan kenapa kamu jugak bersikap tidak pernah jujur untuk katakan sebenarnya..sebab aku tak pernah yakin padamu..tak pernah katakan kamu serius terhadap sesuatu perkara..kamu tak pernah katakan yang sejujurnya..walau kamu jujur sekalipun..hati aku sentiasa ragu2..ragu2 mengenaimu..

aku tak perlu katakan yang kamu slah..kerana kamu jugak boleh katakan aku salah..kamu jugak ada pendirian untuk ditegakkan dimata aku..dan aku tak peduli sumertu..aku lebih suka ditinggalkan daripada disamping orang yang aku sayangi tetapi aku tak pernah percayakannya..CUKUP SUKAR..
namun seandainya itu jalan terbaek..aku tak pernah menghalang kamu keluar dari hidup aku daripada menunjukkan dirimu yang palsu itu..aku lebih suka utk tidak menunggu sumertu daripada kamu tak bersikap jujur pada aku..aku tak nak hapusnya perhubungan yang sangat bermakna dalam hidup aku selama dua tahun..tapi itu jalan terbaek bagi kita..apa lagi yang kamu harapkan dari aku..dan apa lagi yang aku harapkan dari aku..

aku tak meminta kejujuran daripadamu..tapi aku mintak keikhlasan dari padamu..keikhlasan yang aku hanya harapkan darimu..keikhlasan untuk memahami dan untuk mengetahui siapa aku..
dan bagi aku segala tugasan keikhlasan yang aku persoalkan telah aku buat..
dan semua itu terpulang padamu..

I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia