topbella

♫jiwa.blOGGer♪

03 March 2013

rentetan rindu..

mungkin bukan disini permulaan
tapi disini cintahakiki itu bermula
munkin aku bukan layak untuk memilih sesiapa..
namun aku tidak kisah walau siapapun dia
aku masih menyerahkan sepenuhnya kepadaNYA..

someone told me: this was a player from several guys
he did not serious with you but i wondering he is
if that guy told me "wait for me,after we get there"
that does not mean a word for me that time..
but since today...
my hearts keep waiting..

YA RABBI..sesungguhnya tiada yang lebih baik dari apa yang menjadi ketentuanMU..
i know those guys stand still..but for sure..i guess..
sorry....
giv me a space...

nukilan si jantung hati:
aku tidak mengharapkan satu cinta yang cukup2 sempurna kerna tiada cinta yag sesempurna cintaNYA didunia mahupun diakhirat , aku tak mengharapkan layanan yang terlalu kerap..msg.text ,calling,skype.IM,wall post..., tapi aku mengharapkan hati yang takkan pernah padam pada cinta yang cukup sempurna pada jantung mataku...
aku tidak mengharapkan panggilan yang terlalu istimewa..kerana setiap "smiley" itu teah menunjukkan keikhlasan hatimu...
kerana...
aku telah melafazkan janjiku padaNYA...yang tidak akan pernah luput dalam ingatanku..
dan janji itu telah aku jadikan sempadan bagi menutup ruagan hati sebahagian besar hanya kepadaNYA..
mungkin ia terlalu sukar..tetapi..setiap kali kita melakukan kesilapan..kembalilah ke dasar lautan keraa lautan itu terlalu besar ..terlalu luas untuk kita teroai keindahan yang DIA telah ciptakan..
kembalilah ke dalam hatimu.tiap kali kamu mula melangkah setapak kepadaNYA..
kerana itu sahaja deq..TEMPAT KITA KEMBALI...

NUKILAN SI JANTUNG HATI: credits to nurfarhanim abdullah ..doct to be:) kerana postnya yang latest membuka hatiku untuk menulis semula. i love ur music.
sesungguhnya, apa yang menjadi amalan hari ini boleh kita hiaskan ia secantik cantiknya..mengikut kemahuan kita cuma terkadang kita terseliuh dalam perjalan..jangan risau..cuba ubatkan ia kembali..kerana ia membantu kita untuk leih berhati hati dalam perjalanan seterusnya...


kadang2 dalam berkawan juga ada perasaan jeles..tapi mgkin ia sekejap..kerna xde manusia yang terima semua perkara seikhlasnya...hari ini kita jeles, tapi kekadang ia mengigatkan kita untk tidak terlalu menyayangi manusia melebihi had atau sempadan..cukup sekadar mengatakan.."i love u till jannah"

sesungguhnya, aku mengharapkan those word tidak dipersia siakan mahupun dipermain mainkan..bingkisan hatiku terlalu teruja mendengar ataupun membaca ayat yang indah itu..namun, rambut sama hitam..hati lain2..
sesungguhnya hati aku tidak terlalu terang dengan cahayanya..cuma aku akan rasa diri aku kuat bila bersamaNYA.......ya ALLAH, if i supposely exressed it all out, not to write it..aku rasa aku orang paling kerdil di dunia ni..
ya UKHTI,
aku bukan orang yang warak..berqudah,berjubah,bertudung llabuh..tapi aku menjaga setiap batasnya..insyaALLAH jagaan aku dalam perlindunganMU...kadang2 itu yang jadikan aku terlalu membebaskan diri..sehingga aku rasa aku paling jahil dalam dunia ni  ....aku sedih...aku ada ilmu nie, aku ada semua itu...tapi aku tak dapat lakukannya...ALLAH created the DAMN BEST for HIS mahkluk..namun, peluangkita untuk menaiktarafkan kembali...

HIS JANNAH,
aku tak layak untuk itu...
r.i.n.d.u...dengan izinMU...setiap masa yang engkau anugerahkan..yang engkau hidupkan kembali dari setiap pagi aku membuka mataku...ALHAMDULILLAH..aku masih diberi peluang menerokai ilmuMU....ajaranMU...bukan sahaja untuk dekatkan hati ini padaMU...tapi untk aku kongsikan pada mereka...
erpeganglah kepada rentetetan hatiku..
"tiada insan yang sempurna selain RASULLULAH, tiada yang paling besar melainkan dosa, tiada yang kita lupa melainkan bersyukur , dan tiada yang lebih dinantikan ALLAH melainkan TAUBAT"
sekecik kecik manapun dosa kita..tiada yang dapat menghilangkannya melainkan TAUBAT...

JIKA bukan setiap hari, jadikan ia seminggu sekali, JIKA bukan seminggu sekali, jadikan ia sebulan sekali , jika bukan sebulan sekali..jadikan ia setahun sekali...
JIKA..tidak...setidak tidaknya..jadikan ia SEKALI SEUMUR HIDUPMU...
kerana life manusia bukan bermula pada kelahiran kita..
tapi bermula sejak kita melangkah kehadapan MendekatiNYA dan mengenaliNYA...


I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia