topbella

♫jiwa.blOGGer♪

10 April 2013

bercinta keranaNYA..

it was a tittle for my new books. final test doesnt mean anything since i done my work only for the books.aku rasa tenang.lapang.

samaada kita sedar atau tidak dunia nie selalu berpusing untuk kita.kadang 2 kita ada di bawah tapi kadang2 ia ada di bawah tapi sejauh mana kita melangkah kehadapan mengejar cita2 tidak akan sama dengan apa yang kita kejar pada hari yang kita sama 2 akan berdiri sama tinggi.hanya amalan yang membezakan kita.kita sendiri tidak pasti setiap hikmah yang dia ingin tunjukkan pada kita.mungkin hari ini ataupun hari esok.kita tahu,tapi kita susah untuk mengakui setiap ketetapan itu dan menerimannya dengan mudah. ada sesetengah orang ingin sekali berubah tapi dia juga perlu mengubah persekitarannya juga dan orang yang selama ini dia kenal.namun, dalam satu ketika,kelapangan itu perlu dan dia harus bersendirian dengan penciptannya..di manakah sebenar laras kebenaran yang ingin kita buktikan sedangkan kita tidak mampu lagi untuk terus berada di sini. doa demi doa.tangis demi tangisan ..ia tetap sama,ia tetap kukuh dan ia tetap berada dalam hati aku. bukannya pada dia harus aku persalahkan dan bukan juga pada orang lain yang tiada kaitan.kerana memang....dunia telah berjanji nak bagi cubaan ini. dan aku terima..aku terima dengan seadannya.aku terima dengan hati yang redha.sesungguhnya tidak manis kehidupan tanpa ujianmu..tidak manis senyuman tanpa adanya kegembiraan yang sesebenarnya.

tapi..alhamdulillah..aku tak merayu simpati.aku tak mahu mengulangi. aku tak mahu terus meratap kesedihan kerana ia sekadar menghabiskan saat 2 aku..namun, aku telah janjikan air mata ini untukmu..aku telah janjikan ia..untuk selama lamanya..bukan meratap..tapi berharap...............

insyaallah.aku kuat, bukan kekuatan dari manusia yang aku harap.tapi kekuatan dari cinta yang hakiki. ya rahman, sesungguhnya alhamdulillah, aku masih lagi memegang pada kata2 ku yang dulu...aku tidak akan mencintai mahupun menyayangi manusia sebelum aku berupaya untuk menyangi penciptaku seluruh hatiku..

dalam doaku.hanya antara aku dan dia.dalam tangisanku.hanya untuk dia.
dalam hidupku.aku letakkan sepenuhnya keyakinan pada ketetapannya.
tapi....kadang2, aku jugak terfikir,layakkah aku mengucapkan kata2 seperti ini, layakkah aku berada pada tempat aku sedang berdiri.layakkah aku??..aku melihat...aku meneliti..aku mengagumi orang2 yang aku kenal..yang aku tahu..aku menilainya dari sudut pendapat manusia..di situ aku mula sedar mengapa rencah dunia ini begitu.mengapa tidak2nya aku bergerak melepasi garisan yang menjadi laras aku selama ini.mengapa aku tak menduga semua itu.aku sedar,aku telah kehilangan ramai sahabat2ku yang aku sayangi demi menolak mereka tanpa sebarang alasan..
maafkan aku...aku masih lagi belum bersedia untuk menjadi teman hidupmu..sesungguhnya mereka lebih layak jumpa orang lain daripada aku..dan mereka tidak harus menunggu..aku tahu..sesudah itu, aku tidak mahu memberikan mahupun menaruhkan harapan pada seorang yang dipanggil istimewa...tertalu banyak kisah silam yang aku rasakan aku teramat berdosa kerana berlaku kasar pada mereka tapi dengan hanya satu alasan aku katakan..dan ia biarlah menjadi rahsia...

patutkah aku melepaskan semua perasaan aku hanya dengan menaip beberapa perkataan??..biarpun aku yakin..tiada bezanya..org lain akan mmggl aku jiwang..aku emo..aku  nie la..tu la..tapi pada hakikatnya.............dia yang tahu segalanya...

aku ingin jauh,jauh dari mereka yang ada disampingku.aku ingin terus berlari,melarikan diri dari semua ini..tapi pada hakikatnya ku masih samaa.......

""ya allah...............mengapakah selama ini aku tak menggunakan ilmu..?""
""apakah ujian ini terlalu berat bagi aku""
.......aku tiada sesiapa lagi tempat aku bergantung..

melainkanMU..............melainkanmmuuuuuuuuuuuuuu.............
I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia