topbella

♫jiwa.blOGGer♪

19 September 2013

until the LAST BREATH

>,<
from those around,i hear of cry,
people dying everywhere.berjihad dijalanNYA tanpa kenal erti kepenatan.a muffled sob, and the hopeless sight at palestin,syria and mesir. i hear their footesteps leaving slow. regretting all the time. i know my soul must FLY..within my soul from head to toe , menyerahkan segalanya pada YANG MAHA ESA. 

"dan sesungguhnya DIAlah sebaik2 pengurus"
keyakinan padaNYA adalah seperti satu benteng dalam hati seperti apa yang dirasakan dan yang dimiliki oleh SULTAN MUHAMMAD AL-FATEH dan kesungguhan yang ada pada HASSAN AL-BANNA..
apabila menyusuri kisah penegak agenda yahudi,MUSTAPA KAMAR AT-TARTUK.tiba2 terduga dalam hati akan keadaan yang makin berlaku sekarang seolah2 ia seiras dengan zaman itu.tapi nauzubillah.merungkai kembali bagaimana kepimpinan yg ada pada masa kini dan keadaannya untuk menghadapi saat2 terakhir nafas terpijak. di titian SIRATALMUSTAKIM menjadi laras dan landasan sebenar. 
aku cuba merungkai kembali tiap2 perjuangan pejuang ISLAM yg pada hari ini makin kita lupakan,jauh sekali..kesungguhan mereka ..dan perjuangan mereka masih belum selesai. bagaimana kehidupan rentetan HASSAN AL-BANNA dan IMAM AHMAD dalam mendidik anak ketika zaman itu. cukup KAGUM!!. namun,kita tidak melihatnya dari sudut yg sedemikian.apabila hati penuh dengan hiburan dan godaan dunia yang memanjang,seakan2 jiwa mula pudar dengan apa yang sepatutnya menjadi BEKALAN PADA HARI BERIKUTNYA. 

usah berpujangga cinta dengan kisah percintaan dalam ISLAM..kerana tidak akan wujud istilah percintaan dalam islam KECUALI perkahwinan. kita mengagung agungkan cinta manusia sedangkan cinta ALAT semata2. lupakan cinta sebenar,cinta MATLAMAT ..AKHIRNYA kita kecundang pada haluan yg berbeza. cinta yusuf dan zulaikha yg diagungkan di kad2 kahwin sedangkan kisah perjuangan nabi yg meliputi seluruh isi KALAMNYA..sebenarnya,buat pengetahuan semua, tiada kisah percintaan romantik antara mereka ..tapi cara mereka menyalurkan cinta itu adalah tepat pada jalanNYA.YUSUF berupaya menahan nafsunya walaupun kadang2 kita yg beriman juga boleh terlentok dalam cinta manusia. ZULAIKHA yang dapat menginsafkan dirinya kerana kagum akan kesabaran yusuf..SUBHANALLAH..itulah cint yang hakiki..

buat remaja,
biarlah aku baru bergelar remaja dan usiaku 18 tahun tidaklah sematang mereka, tapi kadang2 inilah pembentukan kita pada generasi muda. tidakkah kita sedar hati yang menyatukan hati..bukan mulut yang berkata pujangga,bukan juga badan yg menarik minat,bukan aurat yang mendatangkan maksiat, bukan juga harta yg memupuk bahagia..tapi HATI,duhai remaja.
duhai muslimah,
ketika kita mula mempertaruhkan hati kepada seorang muslim,yakinlah bahawa dia dapat membimbing kita,menjadi iman kita, dan menarik kita dekat denganNYA..engkau terlalu muda bila bukan lagi masanya.justeru berdoalah agar diketemukan jodoh sebaiknya. hilangkan tarikanmu,hilangkan pandanganmu dan tenunganmu pada seorang lelaki . dan hilangkan pemikiranmu pada seorang lelaki selagi ENGKAU MASIH BELUM MENJEJAK CINTA DARI YANG MAHA SATU.



duhai muslimin,
sudahkah engkau bersedia memikul tggungjawab keatas kami. sesungguhnya tidak adil jika aku katakan tanggungjawab itu diletakkan sepenuhnya pada lelaki.tapi lebih diberatkan pada lelaki. walaupun engkau memiliki sembilan nafsu, tapi keizinan untuk memiliki bukan 9/9 tersebut. labelkanlah dirimu sebagai penyejuk bidadari di syurga dan sebagai "producer bidadari di dunia" . :)
mulakan langkahmu,untuk mendapatkan bidadi di dunia itu dengan cara terhormat daripada walinya..
INSHAALLAH kamu BAHAGIA..

"serahkan sepenuhnya cinta dan keyakinanmu pada ALLAH, dan DIA akan serahkan cinta dan keyakinan itu padamu kembali"

I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia