topbella

♫jiwa.blOGGer♪

22 July 2014

cerita ikhwah dan akhi

"apasal mata kau sembab ni?mcm org xckup tido je"

tanya seorg akhi.

"aku tak puas hati la!!"

keluh seorg ikhwah kpd seorg akhi.

akhi : "kau ni kenape tetibe je?"
ikhwah : "kau xtahu ke? cerita smlm??"
akhi : ap bende?
ikhwah : tu la kau,rugi xtgok smlm..brazil hbis kena baham ngan jerman. hbis! 7-1 smlm. ni mesti sebab Neymar xde.

akhi dengar critanya.sdkit rsa trkejut

esoknya.

ikhwah: aku rasa pelik la
akhi :ap yg peliknya?
ikhwah : jerman boleh mng ngan argentina. aku minat giler kot Messi.
akhi : oh,smlm final kan.pertama kalilah jerman mng ni
ikhwah :kau bru tahu ke? org lain da sbuk2 ckap lam fb
akhi :aku tgok siarn ulgn je..hee

***
"apasal mata kau sembab pulak ni?"
"aku rasa world cup dah hbis..haa"

tanya seorg ikhwah

"oh ya ke..xperasan pulak"
jawap akhi

.....

"kau tak tahu ke??"tanya akhi

"tahu ap?"jawap akhi

"skrg kan 10 mlm trakhir Ramadhan."

terdiam.
sentap.

duhai ukhti dan akhi,
sedar atau tidak.
kita mudah utk bgun dtengah malam tgok bola.
lebih hebat katanya.
dari yg tgok siaran ulgn.
tapi,lebih susah utk bgun berqiamulai dtgh mlm.
pelik kan.

*pffft*

ternyata.
bola itu masih ad ulangan.
tapi malam lailatul qadar takkan ad ulangan..

*nodded head*

I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia