topbella

♫jiwa.blOGGer♪

11 September 2010

*hari raya CelEBratIOn*

IN thunder and lightning!!
here me come..to see the precious day of hari raya aidilfitri



starts..6.30(friday)

as the sun was creasing from the horizon..i wake up early in the mornim see the branches fall into the the dusk..in the river..hindering the sparkle water ..quite make me fall in love..
in the crack of dawn ..since..

"bergema suara takbir di angkasa"
ALLAHUAKBAR..ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR..

SAYUP SAYUP KEDENGARAN ....menyentuh naluri aku sebagai insan kerdil..
sesungguhnya ramadhanmu telah meninggalkan diri ini..
kini tiba syawal tanda kemenangan umat islam..

first and foremost..waiting the sun shore..GREAT!!
time to take a bath..hakhak3..
orang kater mandi satu syawal ,,bagus!!
mandi harus***

buat kesekian kalinya aku terlebih rajim ai nie..pdahal ari lain rjin ugak..juz terlebih rajin jer ai nie..

1 hour later....
HURRY!!!"cepat2 pakai baju..nak pegi smayang nie.."my mum grambled..
"mana baju adeq"
"mana baju kakaq"
"nape baju abg ader 3 jer umi"
huh..dialog yam biasa diguna pada pagi syawal..
then.."ASTAGFIRULLAHALAZIM...gerok abang ei..tu..,nak stat da nie"
tgok tu ..wat gapo lagi 2"
huh..loteyh woi..

aku:umi..maner kain smayang adeq nyo???"..dalam almari kan"
cpat lo..."sini stat awl laa"...

 kain smayang baru...umi terchenta!!


aku:kakaq!!jgn ambik bju adeq lorh..
kakaq:nie baju kakaq loo..
aku :tgk gak molek..
(pertikaian ni perkara biasa jer..hurm..maklumla..baju sdondon!!..tapi..taun nie aku suka sket ar..sbb sume pkai baju purple..especially baju kurung tu aku pilih!!yeaaahhh..happy nak mamposh..n aku tau my choice tak dpt persetujuan kakaq..pi..aku TAK KESAH...)

 aik??maner abg ngah nyer??


a boundry family..perple in color..!!my fav...coluour!!

THEN...kakaq cpat loo..adeq nak gi da nie..""jom...jom..jom..."hakhak...
(kami gie smayang ke balasoh yam terdekat..dgn itu..aku berkejaran laa..sokmo balik dri trawih..blumba ngan kakaq..smpai umah..pengsan!!..hakhak..)

selesai solat sunat aidilfitri...

kakaq:adeq bubuh tu,,bubuh nie..
aku:kaco laa..org bz nie..
aku trpaksa akur taun nie..tu la yam aku kata aku terlebih rajin..huhu...maklum jgak..taun nie kak long tak der brsama kami,...(codeyhnye...***)..kalu taun lps adeq gak dier rgnkan bebanan aku..hak3..kak long da balik braye ngan abang long..a.k.a. abg ipar aku..cdeyh laa jgak sbb ulya ikut sama...**

 comeynya ulya!!

...seketike kemudian..ASSALAMUALAIKUM!!!kami dtg nak berayer...
WAALAIKUMMUSSALAM...naik2..
abg ngah:adeq,,,kakaq wat air!!
adeq:kakaq wat laa air..kaq wat sedop punyer!!
kakaq:ambk gelas 2..

umi:saper dtg tu..
abg:2 cucu2 kak yah..mari nak berayer..rmainyo sek dio..mana duet rayer...??
mama:ambk dlam bilik...ma..
(slesai segerombolan geng rayer..dtg plq 2 ..3 orang)
abg:adk..gia wat gie gelas 2..
adq:abg loo..adq nak makan loo..hakahk..
hurm..(i'm a stubborn one..did anyone know???)

after having some meals yam agak kelewatan sedikit..pak sdare n mak sdare datang..
loooKK!!!..segerombolan keta srang umah kami..
my heart quick boundinng..."mane tdg adq"
kakaq:adeq..cari tdg wane purple kat kaq 1..cpat lorh..
adeq:maner adeq tau..yang nie erk"
kakaq:bkn hok 2 ler..cari agih..ader yam bercorak gitu...**
"ngada2 nyer:hahak..

kami sronok berbual2 ksong..eratkan silaturahim..
great!!banyop laa jgk dpat duet rayer..


geweku..palim ensem!!

(conflict)
aku ngaju ngan abg arie 2..hish..nyampah..
dop2..maaf byop abg deh..aku nie pmaaf loo..takkan nak mrah kat orang..huhu..padan muka YER!!

E.V.E.N.I.N..G..
ding DONG!!..mak ngah ngan seangkatan nya dtg..dierorang dari kl..patut nak jmpak ngan diorang susah bangot loo..rayer jer...
"kakq hidang nasi uh""nasi krabu ader agi ko dop???"
nasi dagang tinggal sket agi"
huhu..ponat loi...

bersama saudara mara terchenta..!!\

N.I.G.H.T.
sume da plang..stakat nie da dpat 50 HENGGET!!..
alhamdulillah..
malam 2 kitaorang satu family skali ngan kak ipar bsembahyang jemaah..abang faris IMAM!!

 abang faris tersyam!!

THE YOUGEST BROTHER IN MA FAMILY..bguis..2..
huhuk..lpas smayang maghrib kitaorang bersalam salaman hari raya..
lambat kan..huhu..maklum sajelah tak der maser nak salam..straigh orang datang...
huhuhh...
ayah bagi 10hengget..abg long wi 10 hengget..CONOK!!
malam 2 bebiase jer..rest2 sket...n gonna slept...!!
see..you guys tomollow!!!

p/s:sambungan....maklum sajelah..anak bongsu...(bkn anak manja!!..ditegaskan**)
pasni..dgor2..nak take rest since orng laki gie smayang jemaah..
bru lah start my jouney on hari RAYA!!!


I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia