topbella

♫jiwa.blOGGer♪

13 September 2010

*hari third DAY rayER+hari kELUarga*

 GoING tO rOLE THE CAMERA!!

 cantik dop bju nie??

for second day on hari raya..tak der bender aku buat..but 4 third day..banyak perkara brlaku ari nie...
DASYAT LOI!!

S.TA.R.T.S.mornim..(6.00.a.m.)
wake up early in the mornim..seeing aroud ..sume orang kalut..
umm..today kitaorang ader hari keluaga 
event: hari keluarga mohammed awang hitam
location :laut kemasin..
time: start 10.00 pm..
lpas bagun ..aku siapsiapkan diri..pakai bju wane purple..KITAORANG NAK BERGAMBO!!

 mula2..nak susun strategi..

step second..susun orang!!

step third..nak duduk mano nie??

YEZZZ!!..AKHERNYA...!!
kami berjaya..cuma kak shida terlindung..hakhak...

pastu mulakan journey kitaorang ke rumah mak ngah..
ASSALAMUALAIKUM!!..KAmi dtg!!

masuk...masuk.. mkn la apa yam patt..
kami dihidangi NASI LOMAK!!+AIR TEA TARIK+SEKUT2..

 conok2,..makan..gie ambik gambo plop!!

minum..minum..sodapnyer..!!

 akue bersama ngan aen..my cousin!!

sumer kalut2 mkan sbb nak gie sambut HARI KELUARGA..
jam menunjukkan pkul 10 daa..nape tak siap2 agie nie..

s.e.m.u.a.p.u.l.a.n.g
balik umah, "cepat..cepat siap"""salin baju"
umie: pakailah seluar..senang nak gi tarik tali..cepat2..

(first conflict)
abg: maner anak kunci iswara tadi!!aik...????
mama: letok kat maner..
abg:tak tau ah..??
hakhak..tak ckup ngan lorat.. maka kitaorang pun carilah..anak kunci2..merata..rata kitaorang cari..atas meja..bwah meja ..huh..ponat..namun masih meneruskan pencarian kitaorang!!

mama:tak pe lah...iq(panggilan umi kpd abg)) gie laa dlu..kan ayh bahagian daftar2 nie..gi gnti cpat!!tak pe lah..biar puak2 nie cri...gi la dulu...(abg pun trus pergi n berlalu..pakai kereta kelisa...uhh...
setengah jam kemudian..
bo la..cri nyoo..da tak jumpak da...jom2..orang lain da pergi daa..
then..kitaorang bertolak laa..dgn 3 buah keta..
tiba kat our destination..(wahh...ramainyo org)
tak sangka la..keluarga ayah rami ginie..

(tak de mood laa nak UPDATE BLOG ARI NIH)

tak pe ah..demi blog...aku citerkan kesah yam blaku ari nie..
first and foremost, frankly speaking..i really enjoy..gathering wif my family..such a great perfect day..everyone here..everyone going to make communication each other..making soung..making noise..not as usual..on the places..WONDERFUL MOMENT..cannot describe perfectly!!
 
 ltih cgat nampok!!
aku tgah conok maen2 i qubix..

for that great moment..event first sekali..cemarah dari ustaz nasir..
then..ader ah nyayi2..an sket..2..

(event palim conok) 

tgh pgg...nom cabutan bertuah!!
tak yah laa..kakaq tak ley ugop!!hakhak..

tggu2,,..cabutan bertuah..n..alhamdullillah keluarga aku dapat 5 cabutan kena!!
pastu...siap siapkan diri nak bertolak..
hari da nak glap!!

(conflict n the most thim happen in THIS DAY..ABOUT ME)
dalam perjalanan pulang ke umah..ARGGHHHHH!!!!

ARGHHHH!!!..SAKETNYA!!
semacam ader bender yang sengat aku ..DUSHHHH!!!SAKETNYER!!
ayah: berhentilu...tgk gapo tu..
aku tgok semacam bender panjang n aku tak knal pasti bender tu aper??tapi yam pastinya dalam perjalan plg ke umah aku menahan sakit yam teramat sangat..istiggfar byk2 deq..my mind was fermented ..lost into thought..WHAT ADAY!!
Aday that i dream become THIS..
tiba kat umah..mmg aku tak than da nie..mnahan sakit..mama tolong redakan akue..
lps2 sapu mcm2 jenis minyak..
aku tak taulah binatang tu bender..tapi ia menyengat yam teramat cgat..berdenyut gitue..!!
ayah aku kater tu semut api..tpi aku tak rasa gtue..aku prasan bender tu lipan kot..
pastu..aku tidur..dlam beberapa jam...theen...

n.i.g.h.t.
mama bawak akue pergi klinik..
doktor ckap aku kena gigit insects..but dont know what is that..smpai membengkak sesangat..
nangis laa..aku maser kena..koya2 tak se nangis..tapi bender tu merengat sangat..
sampai skunk aku tak tau aper berder insects..2..yam paling die panjang..melekit..n..jlan yam tramat pantas..
aku..raser ari nie..aku tak buat sbrang kerja pun..terusjer take a sleep...

(commENt....)
aku arap bender nie tak brlaku agih..fuh..such a BAD DREAM..
tapi aku anggap nie satu ujian..membuatkan aku lbih kental..
in my records..aku da kena sengat kat tebuan +insects tadi..so kalu kena sengat ke benda lain..INSYAALAAH..aku boley control myself..


adeqkan kuat!!!

I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia