topbella

♫jiwa.blOGGer♪

08 September 2010

second day balep umah..

 INSPIRE[I IMAGINE*]

for first day..aku tak larat nak update bende nih..
woo...~loteyh nyer..

balep sendirik..
tu la padah nak balik tak cakap..
it happens coz nak wat suprise mula2..
zana punya pasal ..da jumpak geng bACHok..

 NIE AH ...sek geng bachok..zana!!

first skali..kater nak hang out ngan mek lin mook nut n the gang..
mane lah tau tetibe jadik ginie..

parah...parah..
apa yam kitaorang suggest tak jadik blake..
mampuih looo..
start kul 12 lebeyh gitue..
klas kitaorang abis..


date:06082010..
hari isnin..

1.gi tepon teksi..mnuju kearah kb..
2.sampai saner akue tak jumpa diorang..
actually, aku gi ngan rina=yuni..kesian diorang kena bayor lebeyh,,aku on jer..
3.aku tak jumpe lin n the gang..debor nak mampus..jlan sesoram..mcm orang ilang aah..
4.kitaorang akhirnya ketemu juga..kitaorang mulakan hang out yam sdikit sedih ini..
5.gi pilih2 baju kat zon ria..
pening ah korang nie..aku duk psing2,,..nak pitam rasernyer..
6.teruskan pjalann ke arah tak tentu hala..

(cerita sbalik cerita)
aku msg umie..nak tau pkembangan ..die kerja tak ai nie..
walhal aku antar..
"umi kijo tak ai nie.."
my mum responded"dok kijo..bakponyo"
aku igt ke umi kijo..tgk die reply my sms pun aku tak bape nak pham..
n the lpas 2 brlaku lah persefahaman...
waa...
mampuih aku..mama da tau aku duk kb..
soalnyer skunk aku mintak balik ngan dier skali..PLAN HANCURS!!!
redha jelah deq oi..

kena soal byk sgat lpas2..mama call..aku tak tau nak jwap bende???

7.kitaorang trpksa batalkan hang out kitaorang sbb ari nak ujan..
8.bermula kisah perantauan di desa antara aku dan zana..

(kisah perantau nak balik umah)
kitaorang tak pnah ader experience balik sendirik..first skali kitaorang wat kputusan nak balik ngan teksi..cpat sikit smpai..
tanyer punyer tnyer..
jaa:pak cik nak teksi gi bachok
pak cik:umm..larat ko deq oi..25 henget soram...
zana:mahal loo..blom pnah aku naik teksi ginie(dalam hati)
jaa:sabor jer la zana..tey carik bas luu..tanya2 kut 2 der yam nak gi bachok..
zana:jaa..gane nie..nak balik!!
jaa:lek lu..try tanyer pak cik 2...lu..
zana:jaa tanyer ah..
jaa:kk....

kitaorang mnuju mncari kut2 masih ader agie bas di waktu demikian..
zana:jaa,,tgk 2..

aku mnoleh ke blakang..
waa...zana GREAT!!
jaa:pak cik gi bachok dop??
pak cik:ya..ya..2 orang okay beres...
jaa:tggu jap..kitaorang ambik barang..
zana:jom2...cpat..

hembusan kelegaan meratap di dada ku dan zana..
kita orang ambik tmpat..
menunggu pjalanan yam teramat pnjg..

zana:jaa..da nak smpai..
aku tersedar dari tidur..
astagfirullahalazim..tertidor pulaq aku..
jaa:da nak sampai..alhamdullillah..
zana:jaa......kalo bas nie smpai umah jaa lu..biar oram turun skali ah..
jaa:okk...takpe2..

teeeett....loceng berbunyi...
DA SAMPAI..
zana:mana umah jaa...???
jaa:dalam sket..mari lah..zana tepon ayah zana lu..rest2 kat umah lu ker..kalu nak bukak pose skali..amat dialu alukan..hakhak..

ASSALAMUALAIKUM...!!
adeq da balik..
mm..sume orang ader kat umah+_ laa....

9.zana call papanyer..bgitau jlan nak pi umah..
10.abg tawarkan diri nak antar dier..
11.mulakan jouney tuk antar zana..
"terima kasih"satu ucapan are bursting into her...

YES!!all was gone..
aku da selamat tiba..

(BEGITULAH KISAH PERANTAUAN KAMI)

THE TRESURE MOMENT OF SUPRISE!!!

I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia