topbella

♫jiwa.blOGGer♪

27 November 2010

wHaT haPpEN,dEaR!!??


Peristiwa malam NI?? Ntahlah…mm..ntahla..tak tau
nak cakap aper..emosional ke aku nie..pasal malam tu akue nak mintak maaf pada sapa sapa yang terasa ataupun terkena ngan lepangan emosi aku..especially cik violet..fuhh!!! nak story ke tak nak??
Malam tu ada something yang membuat aku teramat sedih..membuat aku terus beremosi…
(nak story ke tak nie) mmmmmm…..
Nanti jap..mula dari awal yer…
Kesahnya…mmm…kesahnya…
Aahhh!!!MULA2 nak mintak maaf kat cik violet sebab buat dier tertanya Tanya malam2..aku gak yang clap malam 2..ntahlah jugak..kebetulaN dier kot!!huhu
Malam tu..around pukul 8..bender yang membuat aku cedeyh sangat sampai aku Nangis masa baca ***** lpas solat ***** ..(ah..ah..naper secret sangat nie er)
Tak der aper nak nak citer pasal yang membuat aku Menitiskan mutiara yang paling berharga bagi waNita nie..juz maser tu aku cakap …”nothim” kat dier..so nothing happen kut..ah’ah…cammaner yer..mm..ok..!!
malam tu maser part aku nanges..dier call..
at first, aku mikir bahawa tak per la2..maybe dier tak suruh angkat kot
(buat andaian sendirik)??
Fuh!!..second time die call..(alamak!!)ape aku perlu buat..”nak angkat ker??”
Third time..(tolong jgan call lagi) no one’ll know aku cdeyh!!
Fourth time??aku tak mahu angkat sebab aku tak mahu sape2 tau akue nanges>>
Cdeyhlaa..pulaq buat macam tu..for YOU..sayer mmg nak angkat awak call tapi bkn masernya..n at least sayer taknak awak tau saya sdg nanges…
After jer sumer tu reda..sayer tgk ader 4 MISSED CALL!!(bersalahnya!!)
Lagi satu sebabnya saya tak angkat dier call sbb..sbb..maser tu saya sdang baca *****..
Saya jadikan nya sebab saya tak angkat dier call..perlu ke saya bagitau?? PersoalaNnya..awak bleh tak percayakan saya??..huh..
Lepas kejap jer reda…dier call lagi..anD FOR THIS TIME..saya ANGKAT!!
Masa terlalu lama untuk saya mulakan percakapan..tapi knaper awak TEKA!!
Maksud sya..dier tau saya nanges..so..lpas tu apa saya perlu cakap lagi??
Saya terpaksa ltakkan phone2 ..and berharap agar
(awak ingat jer la phone2 abis bateri yer)haha..suka atie jer..sbb TRULY!! Sayer taknak awak tau yang slama nie saya SEDIH!!dan bkn awak sorang pun..I mean..sumer orang tak perlu tahu..
Hidup saya..biar saya yang tanggung seorang(itu prinsip saya)
Walau selama nie saya beraNgan-angan uNtuk berkongsi kisah hidup dengan orang lain..mungkin(kata orang surutla..sikit atau mungkin seseorang tu boley hilangKan kesedihaan dan masalah kamu)…tapi sekarang aku mengatakan bahwa patut ker aku buat sumer 2..dan adakah aku boleh jumpa siapa insan tu??? Persoalannya ada ker orang aku boleh percaya dalam dunia nie dan adakah sama orang yang disayangi dengan orang yang dipercayai…kata orang pulaq!..love everyone trust no one!!...boleh ker aku ckap yang bender2 mengelirukan kadang2 ..sedangkan aku pernah sekali membantah prinsip itu pada suatu masa dahulu..berapa orang stuju??
Berbalik kepada kesedihan aku masa tu..aku raser tak der salaHnya aku tak kongsikan dengan orang lain..malahan aku tak rasa yang aku membebankan orang lain ataupun aku memekakkan telinga orang lain mendeNgarnya dan masalahnya adakah SI DIA BETUL BETUL MENDENGAR..MERASAI…DAN MEMAHAMI??
Atau mungkin sepanjang hidup aku..aku takkan menemui insan yang aku BOLEH PERCAYAI..MUNGKIN…
Aku tak kisah siapa si dia dan apa pUn hubungan aku dengan insan itu..
Tapi adakah SI DIA SUDI??
For sesape yang membaca post nie..aku tak memaksudkan sesiapapAPUN dalam hal yang korang mungkin anggap bender nie remeh jer..tapi bagi aku ia melibaTkan hidup..
Aku tak bleh bayangkan bila sesorang itu menceritakan apa yang terjadi kepada dirinya untuk luahan dirinya ..mungkin baik untuk dirinya..sebab mungkin dia akan mendapat motiVasi ataupun kata kata semangat yang dapat dia gunakan untuk meneruskan hidup nIe..DAN mugkin dia juga silap bahawa kemungkinan SI DIA yang mendengarnya..mungkin hanya sekadar mendengar??
Jikalau akue menjadi penceritanya..aku cuba mengkritik..sebab selama ini aku tak pernah menjadi pencerita terhadap luahan isi hati sebab tu aku takder apa nak komeN kat sinI..
Tapi bagi PENDENGAR…aku sudah banyak mendengar luhan hati hati mereka..
(hingga aku sendiri berkata yang adakah mereka pernah mengerti perasaan akue??)
Tapi aku tak Boleh salahkan mereka sebab mmg aku sendiri tidak pernah bercerita luAhan isi hati..bagi aku..akue ada persOnaliti yang ALLAH bagi beserta PENGALAMAN dan kisah lama yang menguatkan aku untuk Terus BERDIRI..dan aku berpendapat bahawa mungkin aku perlu berikan kekuatan yang ALLAH kirimkan dalam diri aku kepada mereka yang menJadi penceritanya..
Kepada sesiapa yang membuatkan aku sentiasa mendengar  luahan mereka..AKU BERSEDIA..kerana aku pernah melalui perkara yang sama dan semua orang mesti perlukan KEKUATAN untuk terus hidup..
Tetapi segala galanya..datang daripada YANG ESA..aku hanya terdaya untuk memberi kata kata bersemangat dan meyakinkan mereka sahaja..
Mungkin itu yang aku termampu dan aKu Bersyukur kerana merEka semua sudah mempunyai KEKUATAN ITU sekarang!!!!!..
Aku menulis..aku melakar..bukan sesekali untuk menyerlahkan diri aku yang tidak seberapa ini..tapi aku BERSYUKUR SANGAT..dengan keindahanNYA..aku bersyukur dengan cintaNYA..pada hambaNYA..kerana berikan aku peluang untuk menegakkan kebenaran kepada mereka semua..ALHAMDULILLAH..
Dan terpulanglah bagi sesiapa yang ingin mengkritik post INIE kerana setiap orang diberi hak untuk mengkritik kalau tidak tak der perdebatan dalam hidup ni kan??dan muNgkin ada yang menyatakan aku mungkin silap…tapi bagi AKU semua yang belum mengenali DIRI aku..aku ingin katakan bahawa….INILAH AKU!!

OPSSs..!!BERBALIK KEPADA KISAH malam tu..aku mintak maaf kepada cik violet..and for you I don’t any idea to narrate it or not bcoz OF THE REASON ABOVE..
Tapi aku nak sangat kalau ada orang yang BETOL BETOL boleh faham perasaan akue..dan sehingga sekarang sayA belum pernah menemui SI DIA yang dimaksudkan..sebab tulah yang menjadi prsoalan kenaper saya tak beritahu kat cik violet..bukan bermakna saya tak percaya pada kamoo..tapi..mungkin jugak saya tak percaya..!!
for YOU jangan teraser erk..and once again..jangan traser..erk..

Skali lagi..aku bukannya perfect untuk dengar luahan hati orang atau mungkin aku bukannya perfect nak cari orang yang paling sesuai untuk meluahkan isi hati aku yang membakar jiwa INI..THE RASIONAL yang saya bawakan disini..adalAh..
TEGARKAH KITA MENCERITAKAN SESUATU KEPADA ORANG LAIN UNTUK MENENANGKAN HATI KITA SAHAJA KEPADA SEORANG YANG KITA TIDAK PERCAYA BERBANDING TIDAK MENCERITAKAN LUAHAN HATI KITA PADA ORANG YANG BENAR BENAR KITA TIDAK PERCAYA!!
BaGi orang yang belum mengenali apa itu KEPERCAYAAN?? Saya jugak tidak pernah tahu apa itu erti PERCAYA kerana tiada orang yang pernah mendedahkan aku dengan perkataan sesingkat 7 huruf itu..PAYAH SANGAT KER??..bukannya payah..tapi MENGAMBIL MASA YANG LAMA untuk kita kenal seseorang ITU!!

AT LEAST..biarlah LET’S ALLAH KNOW IT ALL..
Dan percayalah kepada orang lain keranaNYA..
Kerana hanya yang aku tahu adalah mempercayaiNYA…THE ALMIGHTY

I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia