topbella

♫jiwa.blOGGer♪

26 November 2010

hipOkrIT!!


TinG tONG!!,,
 
Kadang kadang kita rasa idop nie tak perlu terus berterus terang alkisah lantaran kita sendiri tidak mahu berkongsi kewujudan bersama orang lain..hidup jugak kadang kadang kita sendiri kena dahlui segalanya..maka takkanlah hidup ni jugak kena hipokrit?? Mungkin caranya berbeza dari tiap insan..penulisan tanpa pemahaman takkan mendatangkan kesan walau hanya secebis dimata kamu tetapi penulisan beserta pengalaman akan memberi impak yang paling berkesan..keberuntungannya terletak disitu sebenarnya..apa yang kita sangkakan takkan mudah untuk kita dapatkan..berkenaan dengan pementasan dunia yang kini semakin bergolak hari demi hari..takkan kita ingin mentafsirkan sedemikian adalah palsu semata..pendapat dunia bercanggah dengan hidup aku..pendapat dunia juga tak pernah memberi persepsi yang membuat aku terus bersetuju..padahal pendapat dunia yang membawa kita terus mengejar apa sebenarnya persoalan yang hanya meninggalakan persoalan semata mata..langkah mentafsir bukan nya senang dan bukannya payah..maksudnya??bukan senang dan bukan juga payah..

hipokrit??
apakah itu?adakah sejenis apparatus kehidupan yang kita bawa bersama untuk kita terusan menggunakannya..ada sesetengah orang berkata apabila ditanya mengenai kesedihan mahupun kegembiraan..segalanya jelas!!JELAS sekali bukan?? Adakah kita perlu bersikap tulus dan terus berlaku hipokrit..dan bila ditanya oleh anak kecil yang belum lagi mengerti kesedihan? Apakah perlu kita menunjukkan sebenarnya..
bagi yang sudah mula tergelut dalam gelombang kehidupan yang kian memuncak..mereka berkata..”kadang2 hidup kena hipokrit” maknanya bila dia berasa kesedihan yang menyelubungi diri terus mereka katakan yang mereka bagaikan berada dalam dunia yang sangat mengembirakan..mengapa harus hipokrit?
Adakah tidak perlu menunjukkan personaliti sendiri kepada orang lain..dan hanya kita yang mengenal diri sendiri..patutkah kita beri peluang kepada orang lain agar mereka mengenali kita..apakah itu??
Bagi aku jika aku diberi peluang untuk memilih untuk hipokrit..aku akan memilih untuk hipokrit dan tidak hipokrit..heran?? macamm mana tu?? Kenapa pulaq..hidup bukan mengikut satu rentak sahaja bukan..kalau kita dengar muzik pun bkn satu nada jer kan?? Maksudnya..terletak pada diri kamu..jangan pernah menilai keputusan diri adalah SALAH..padahal kita yang membuat dan kita yang terus melakukannya dalam dunia penuh fanatic tapi bukan sama sekali penipuan..tegarkah??
menyembunyikan kesedihan ataupun berkongsi pada orang yang kita sayangi ataupun kita percayai..sedangkan adakah mereka akan melakukan perkara yang sama ataupun hanya membukak mata..memekakkkan telinga atau hanya masuk telinga kanan keluar telinga kiri???


I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia