topbella

♫jiwa.blOGGer♪

03 December 2010

apaituSAYANG!!??


INDAHNYA DUNIA kALAU kita dapat mengindahkannya dengan bermunajat kepadanya bukan??indahnya ciptaan NYA..membuatkan aku terus berfikir dan berfikir apakah erti sebenarnya perjalanan yang ALLAH nikmatkan pada kita..apakah ertinya??
Aku tak pernah terfikir untuk merungkaikan satu demi satu perkara kerana ada benda Yang tidak dapat dirungkaikan..contohnya PERASAAN..mustahil bagi seseorang mentafsIr apa itu benci…gembiRa…sedih….menANgis….marah dan yang pentIng SAYANG??
Bagi seorang perempuan seperti aku dan juga hambaNYA..
Aku pernah terdengar kata kata seorang ustaz…SIAPA YANG LEBIH BERKASIH SAYANG DIA LEBIH BANYAK MEMBERI…
SAYA stuju!!!
AKU setuju…knape?? Banyak sebabnya kerana perkara yang mengambarkan kasih sayAng sering muncul dalam fikiran aku..aku pernah merasai dan aku pernah mencapai tahap yang KRITIKAL!! Tak lah berkasih dengan seorang laki laki…tu bukan tahap aku lagi..tapi the most aku nak gtaw yang RUGINYA BAGI SESIAPA YANG TIDAK PERNAH MERASAINYA…terutamanya kasAh sayAng pada YANG SATU…
Kasih sayAng yang kita sendiri tidak boleh katakan ataupun menjelaskannya kepada orang lain…dan aku pasti setiap orang mesti mempunyai penjelasan yang tertentu apAkah  sebenarnya…cinta kepadaNYA…
Berbalik kepada perasaan yang kita pernah rasai..adakah kita pernah merasakan bahawa indahnya dunia jika orang yang kita sayangi juga menyayangi kita..indahnya jika ada orang yang menyanyagi kita …
Pernah sesekali fikiran aku terjentik dengan kata kata ini…
SAYANGILAH ORANG YANG MENYAYANGI KAMU..BUKAN ORANG YANG KAMU SAYANGI…
Kesempatan yang kita ada di dunia ini..jaNGan kita persiakan..kerana hidup di dunia bukan selama lamaNYA..malahan kehidupan di akhirat adalah perkara yang kekal abadi..
Kata Ustaz Mokhtar hari tu…SAYANGILAH SIAPA YANG KAMU SAYANGI DAN CINTAILAH SIAPA YANG KAMU CINTAI TETAPI KAMU KENA INGAT YANG KAMU AKAN BERPISAH DENGANNYA SUATU HARI NANTI…
Cukup cantik kata kata itu…membuatkan aku cukup terharu…cukup terharu sekali…
Dan kenapa MESTI adanya  perasaan itu sekiranya kita pasti akan berpisah??
Bagi aku perkara Tersebut janganlah kita tahu apakah sebabnya…apaKah sebab yang menyebabkan kita tertanya.tanya..
Sebaliknya…BERITAHULAH ORANG YANG KITA SAYANGI ITU SEBELUM KITA SENDIRI BERPISAH DENGANNYA…
Rasional yang aku nyatakan disini…adalah..aku menyayangi semua orang..aku menyayangi mereka yang menyayangiku..
For the One..is THE ALMIGHTY..RASULLULLAH S.A.W
My LOVELY family that alwez be wif me....


umie…FADILAH IBRAHIM
ayah..REZALI MOHAMMED



abg long…GEMINI@AHMAD HAKIMI MOHAMMED
kaklong…NURUL FARAHIYAH REZALI
ulya…NUR SAFWATUL ULYA 

abang Ngah..MOHD FADLILLAH REZALI
che ngah..RASHIDAH MOHD NOOR
(gambar not available)
huhu


abg chik..MOHD FAIQ REZALI

abang teh …MUHAMMAD FATHI REZALI
abg…MOHD FARIS REZALI


and kakaq..NUR FARTINA REZALI

My CUDDLY sista.CIK VIOLET




a.k.a kakHANIM..a.k.a NORFARHANIM ABDULLAH..
All my fwen and who have been my fwen ever after…
START from akue tadika sampAi aku form 3..
AKUE SAYANG KORANG KETAT-KETAT..


I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia