topbella

♫jiwa.blOGGer♪

02 December 2010

I..nEEDyOUknOW!!



Today MooD!!
bOrim siOT!!+iDOpt macam bebiase tiap2 hari…+OmWarK!!
Nak story sket niey..
Banyak sbenornya..actually today aku tak der mood…plus…plus..HUHHH!!!
Dugaan saeng kan…gini lah…INSYAALLAH..aku bleyh!!
Buat MR’X..skali lagi ia bermain dalam gelombak otakku ini..YA TUHAN,,aku bukannya terlalU  kejam untuk membuktikan aPa yang telah terbUKti…
Kawan,,
.entahlah..aku tak tau nak cakap apa lagi ngan kau..aku dah hilang idea dah..aku tak der aper agi nak cakap..but please hear me..i need u understand!!
First and foremost aku mmg geram plus bosan dengan panggilan ngan sms kau..aku BOSAN!!and aku raser macam…eshhh!!bla la kau…!!!
Tapi aku masih waras waras ..aku tahu apa aku buat akan menimbulkan kritikan orang …at least ada jugak orang yang kata aku nie tak berperikemanusiaan..
Aku masih lagi berjiwa manusia bukannya binatang..

I need yOu know..
First..aku nak kau tahu yang aku sayangkan sumer kawan aku..aku sayangkan mereka macam aku sayangkan kau..
Kau pnah dengar kan prinsip manusia yang berbunyi@ love everyone but trust no one@
..aku masiH waras..walau kengkadang aku tak leh trima apa yang diorang cakap mengenai tu..aku tak der maser sbenarnya nak explain kat kau perkara remeh macam nie..sebab hidup aku adalah :jangan memperbesarkan perkara yang kecil dan perkecilkan apa yang besar:
..sekali lagi aku belum perfect dan aku bukannya perfect..aku tahu apakah perasaan sorang laki laki yang telah(matured ) macam kau nie berfikir..aku jugak tidak lari dari memikirkan hAl tersebut..namuN aku masih waras..aku masih tahu menimbangkan perkara Yang mana sesuai bagi diri aku..aku tak halAng perasaan kau yang kau cakap tu..tapi aku tahu kita sumer kawan kan..aku tak mahu kawan aku tersungkur kerana aku..maksudnya mungin terlalu dalam bagi kau dan aku tahu!!..
Mmg susah bagi engkau..tapi engkau kena terima cara aku..engkau kena tErima cara kawan mu ini berfikir..tapi kita masih kawan kan??
MungkiN sekaLi banyak mana pun kebenciaan aku pada kau takkan membawa apa apa pada aku…apakah motifnya aku membenci kawanku..hanya kerana gangguan yaNg aKu terima selama nie..sekadar Perkara tersebut yang membuat aku benci…
sumertu tak masuk akal lah…cukup ke sumer tu dengan perkenalan kita dari darjah 5 lagi??
Banyak sangat ker salah aku..sampai kau  nak putuskan hubungan kita yang makn lama kian aku pun tak tahu..
Ginielah..mmg tak dinafikan bahwa aku mmg benci kamu..tapi siapalah aku untuk membenci hambaNYA…siapalah aku untuk menghalang persahabatan kita..sumertu milik ALLAH dan aku tak berhak sama sekali..
AKU tahu..
Aku pernah bercerita mengenaimu kepada cik viOlet..dan walau aku tahu seandainya dier memahAmi atau tidak..aku tak peduli sumertu..apa yang penting bagi aku mungkin dia memberi pendapat yang menjentik jiwa dan naluri aku sebagai seorang insan biasa..membuatkan aku mula berfikir seandainya aku boleh mengawal kata kataku..seandainya aku boley mengawal kata katamu..sumernie takkan berlaku bukan??
Siapalah aku untuk kamu..aku tak fIkir aku cukup lengkap tapi aku pasti masih ramai lagi yang mempunyai kelebihan yang aku sendiri tidak pUnyai langsung!!
For your information..aku tak mau merendah diri dan aku tak mahu meninggi diri kerana ISLAM mengajar kita untuk bersifat sederhana..hal yang tidak sama sekali aku duga..hal yang membawa aku terus berfikir dan berfikir sehingga aku temui konklusi yang sebenar..dan SEKARANG..konklusinya telah aku temui walau mungkin ia terlalu berat bagi kau..
KONKULSINYA
Dengarilah aku..
No more phoning bagi aku buat maser skunk sebab aku nak terus tenangkan diri aku yang makin tenggelam dengan beribu permasalahan yang makin berkecamuk dalam diri aku..aku perlu fikirkan yang terbaek dan aku mohon petuNjuk daripadaNYA..
For mY problems..biar aku sendiri yang tackle..aku tak mahu bebankan orang lain mendengarnya even In this blog..
Opps..!!kakak aku Tanya tu…dia Tanya kalau adik beradik kena kongsi aper??
Pastu dia cakap kena kongsi cerita…aku pasti dia puN raser JELOUS!!huhu..
Faham…faham …je la.
Tapi the most aku nak gtaw kat dier…”kak…adik tak pernah kongsi criter ngan orang lain la…so jangan DENGKI!!huhu…”

I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia