topbella

♫jiwa.blOGGer♪

20 December 2010

knapEr cOUPLE!!??

SOALAN BIASA.."haram ke saya couple??"

JAWAPANNYA..*



okay..skunk nie kita dikejutkan dengan persoalan..salah ke saya couple..bukannya haram pun..bagi mereka..ada yang bersetuju mengenai couple..orang kater couple just sebagai ikatan persaudaraan yang intim..





~now...hear me!!~
smalam ada orang tanyer aku..slahker dia couple??
aku tak terkesima sesajer jer nak bercakap atas angin..sesungguhnya islam sendiri menghalang kita couple kerana cara tu mengikut pemahaman barat..padahal perlu ke kita kena ada ikatan dengan sesorang muslim kalau kita sememangnya yakin bahawa tuhan telah tetapkan jodoh setiap insan..
soklan first aku akan tanya perlu ker?? sedangkan jodoh dan ajal maut kita telah yakin pada Yang Satu..
setakat manakah keyakinan yang kita ada untuk yakin terhadap janji janji yang telah ditetapkan bagi setiap insan di dunia..
persoalannya ..CONFIRMKE KITA UNTK DIER??


cuba kita bayangkan kalu takder amalan couple bercouple dalam islam..bukankah indah..lagipun jodoh tak ke mana sayang..jodoh tu anugerah yang memang Allah telah tetapkan bagi setiap insan..sebagai khalifah atas dunia nie..adakah kita raser kita telah jaga semua batasan yang telah ditetapkan oleh bagi insan yang bernama lelaki dan perempuan..walau kita yakin yang kita couple tu takder aper2..hanya sekadar suka2..nie lah umat islam yang menjadi pemusnah kepada agama..rosak dunia...rosak akhlak..kerana mereka tidak memerlukan ikatan sesama sendiri kecuali sedarah dan sedagaing..siapalah kita..

come one la..ayuh bangkit umat islam..takkan dalam segala hal kita nak ikut setiap pergerakan kaum barat yang memang nak merosakkan kita sejak berzaman lagi walau hanya dengan amalan sekecil ini..langkah yang sedikit itulah yang membesarkan segalanya..
lu fikirlah sendiri..

memang tak dinafikan..ada insan yang belum menyedari bahawa couple tu sememangnya haram..walau kita tak sekuat kuat iman sekalipun..marilah kita jaga martabat kita sebagai umat islam..letakkan islam perkara yang pertama bukannya  perasaan ...aku tak nafikan yang islam tu ada perasaan ..oleh kerana islam itu bukannya memudaratkan..tapi sanggup ker kita tengok islam yang makin lama makin merosakkan??..langkah setiap orang akan menyebabkan serba sedikit..kita merubah pandangan orang barat berkenaan dengan amalan bercouple nie...walau sedikit..percayalah..

ramai yang tidak menyedari..contohnya apabila dia bercouple dengan sesorang hanya sekadar untuk bercouple suka suka jer katanya..ayat itulah yang menjadi perosak kita..aku tak nafikan..yang setiap orang pernah tersalah langkah dan kita diberi peluang untuk tebus apa yang salah pada penglihatan mahupun penilaian kita sendiri...sememangnya aku jugak bukan perfect untuk katakan yang tak perlu ada ikatan..iman nie kenkadang rendah..kengkadang tinggi..soalnya skunk nie..NAFSU LBEY TINGGI DARI IMAN SKUNK NIE!!
pernahker aku bercouple??
tapi tak salah untuk tegakkan sebaiknya...aku mengambil jalan yang terakhir..aku dah tak cayer ngan couple bercouple nie..sejak hari first aku bercouple..sebab tu lah aku dapat rasakan perasaan orang bercouple..hebat tau!!...perasaan dier..macam menandingi segalanyalah katakan..kalo tak takkan orang diluar sana payah nak clash kan...
kenaper??tak cayer??.. perasaaan tu rugi tau bagi saper yang tak pernah bercouple..macam magic dashyat..tapi bagi umat islam yang mengaku akulah pengikutnya...aku kurangkan perasaan tu sampai sekarang..aku tak suka bercakap ngan laki2 even dalam phone..aku tak pernah tipu tapi aku pernah tipu..sebab aku nak cakap yang sememangnya suara perempuan tu sebenarnya aurat..herankan!!..habis tu macam mana nak cakap ngan laki2??..haha
islam tak lah sekejam dimata kamu la...suara perempuan akan menjadi aurat..apabila dilenggok lenggokkan hingga menaikkan apa yang ada pada kaum lelaki iaitu...NAFSU!!
so...korunk pklah sendirik!!!
samada suara korunk tu dilenggok lenggokan or not??huhu...

tapi tau tak..yam best skali ada orang pernah couple..nie bab bercintan cintun..gila ko?? aku tak pernah ada perasaan cinta..tapi aku nasihat kan korunk..sebelum korunk sayangkan or cintakan sorang insan yang selama nie telah bahageakan kamu kononnya..sebaik baiknya..engkau cintalah Penciptanya..sape tu??
tu lu pklah sendiri..(ambik ayat nabil)

pasal cintan cintun..aku aser tak perlu la nak gtaw..korunk dah besar..pklah apa yang terbaek tuk korunk..
lu pklah sendiri..

kauorang ingat aku tak penah bercinta..
aku pnah la..tgk jer..cam nie..
tapi cinta aku adalah SEGALA..GALANYA...

so pilihlah apa yang terbaek untuk masa depanmu..diriku hanya untuk SUAMIKU selepas kedua ibu bapaku..
piece! no war~



I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

2 comments:

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia