topbella

♫jiwa.blOGGer♪

03 February 2011

satu keyataan~

melalots bukan pilihan aku~
mangsa terbaru aku dah ader..cuma kena touch in..touch in skit

badri 2011
tugasan tu amat membebankan aku..story sket, bout perlantikan aku taun nie..hanya diketahui selepas berlansung sudah kem kepimpinan lantaran hari tu aku baru pulang dari hotel..petang tu aku bler plus letih sangat on that day..then aku tolong teacher angkat kotak aiskrim bersama wawa..then lpas tu pegi cari sensei jaze kat bilik guru..sensei takder n terus pegi kat bas..tak perlu tggu sensei lagi..maser cari sensei..aku terserempak ngan rina liyani..a.k.a badri baru tahun nie..keadaan dier nampak suram baru lepas kluar bilik guru..aku tanya dier kenaper and dier cakap yang tak der per2..so..aku tak kesah..then dier kater sruh aku pergi jumpak ngan ust nik..ader sumethim die nak cakap..aku malu lah nak jumpak dier..so aku tanya rina..knaper??..jaa ngan owg kena terpilih jadi badri tahun nie..FUYOO!!..leh cayer ker..so petang tu aku tak jumpak ngan ustazah..pasal dengar2 ctew ustazah sedih..tu aku tak tahu..mmmm!!
petang tu masa o the way angkat kotak tu..aku ngan wawa terserempak ngan ustazah nik ngan cikgu norijah masa diorang nak pergi kat keta..aku tersenyum jer masa tu..so ust tanya ..tak pergi dewan ker..ada kem kan??..aku tak jawap..wawa yang jawap..dier kater yang lepas nie kitaorang pergi..tau tak dalam minda aku hanya bermain satu perkara jer..macam ustzh tuju kat aku jer..seyez ker aku badri nie??..
so petang tu aku tak gi dewan...petang tu aku habiskan masa prep di kelas..fikiran aku buntu sesangat ..plus ngan mentang2 lah sumer badan kepimpinan tak der..nak bukak enset lah masing2..ish3..tak patut..tak patut...!!..suke ati korang lar(rules are make to be broken)haha

malam tu..lepas masuk musalla.rina tanya kenaper aku tak pergi dewan petang tadi..aku cakap la yang aku tak jumpa ngan ustzh nik agi..then..die ctew sumethim pasal bender yang paling menyedihkan.yang sampai hari nie aku masih ingat..dan aku....TAK TAHU~
kesah bermula petang tu bila ustzh nak jumpa ngan sumer badri n maser tu aku takder..ustzh jumpa lepas acara dewan..katanya ada kata2 yang ustzh amanatkan pada kitaorang..the point is..ustazah tahu yang badri sejak tahun2 lepas..tak pernah nak berkembang..so ustazah merayu sangat agar kitaorang tak pernah sembahyang bersendirian..then sumer terkejut sangat..leps tu ada yang cakap..kalu tak sempat..kalu tak dang cam mana??..ustazah kata yang tiada perkataan kalu yang ustazah nak dengar..maser tu ustazah menitiskan airmata tu..situation tu aku tak dapat gambarkan..perasaan bersalah bertimbun2 lam kepala..sumer orang sedih dan tiada kata2 yang nak digambarkan..pasrah dan pasrah sesangat..aku fikir mungkin ini sumer ada hikmahnya..janji kitaorang masih belum terlaksana sampai sekarang..dan janji itu kitaorang simpan saje..tanpa mampu berbuat apa2..ada kengkadang aku terfikir..mungkin inilah caranya tuhan ingin memakbulkan doaku..dan mungkin dengan kata2 ustazah bisa merubah diri aku...

sepanjang kem berlangsung..aku tak sempat nak jumpa ustazah sampai lah hari nie..maser jumpa ustazah aku hanya boleh tersenyum sajew..pernah jugak aku tertanya tanya kenaper dalam list yang nak jadi badri takder sorunk pun yang ustzh pilih..padahal kitaorang tak mintak pun..mungkin satu hari akan terjawap juga~....

so selaku badri tahun nie..aku masih lagi tidak memainkan peranannya..dan the truly mmg sekarang ni aku hanyut sangat~~!!

alhamdulillah tuhan sentiasa bersama aku..itu yang selalu aku damba dan selalu aku ingati..
untuk mencapai CINTANYA..adalah perkara yang paling sukar..kerana keimanan tidak dapat menjanjikan masanya...ketika kita mula mengingati pencipta..baru kita mengatakannya..namun katakan aku mencintai TUHANKU..namun rasa cinta hanya kata2 tanpa mencapai apa kah sebenarnya CINTA KEPADANYA~
ya ALLAH...aku bukan hambaMU yang terbaik..namun aku cuba untuk menjadi yang terbaek..tiap kali aku hanyut dan melupakanmu..tiap kali cintaKU aku bertambah~insyaallah~

I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia