topbella

♫jiwa.blOGGer♪

01 February 2011

ku atasi segalanya...

segalanya bermula bila aku masuk jer f4...~
tup2..aku mengambil pa atas dasar minat..tapi ramai dikalangan rakanku mengambilnya atas dasar inginkan 10 a..sumer niat tu btul..tapi minat aku lebih meluas dari itu...so atas dasar itu aku nak belajar pa..golongan yang engambil pa hanya diletakkan dalam satu kelas yang bernama aisyah..pada sejarahnya..keadaan yang amat menyerabutkan di kelas tersebut hanya meninggalkan kesan sampingan yang kita sendiri tak sedar...bilangan kami yang pada mulanya mengandungi 30 orang akhirnya kurang seorang..disebabkan suasana yang kurang menyenangkan untuk kami melakukan pekerjaan..
mungkin aku boleh dikatakan mengumpat atas dasar erti dan fizikalnya..aku membanteras geng..tapi dalam masa yang sama aku jugak mempunyai geng..yang dikatakan tidaklah sama ertinya apa yang dimiliki oleh orang lain..untuk mengelakkan daripada hancurnya geng tersebut..seramai sepuluh orang geng ainul ditempatkan dikelas kami..tanpa berfikiran panjang..mereka mempunyai semangat setia kawan..tak pernah mendiamkan kelas..sesekali kehadiran mereka juga diperlukan untuk merubat ketensionan kami ..kami merasa adalah itu satu2 satunya aset kami yang kami sendiri tak sedar...tanpa diduga kelas kami berkurangan satu orang..perjuangan di pertengahan jalan pantang bagi diriku...seandainya masih ada kudrat..itulah impian yang kami tegakkan..

kami mengamil sepuluh subjek..mungkin itu akan menjadi bebanan..tapi insyaALLAH kami bekerjasama dalam memperjuangkan misi ni...

kegelisahan yang kian memuncak dalam diri ini seakan2 menguji sifat2 yang masih belum lengkap dalam diri ni...rasew seakan disiak siakkan jer...
bukan sekadar hati yang terluka..tapi erasaan saket hati yang aku harus hapuskan sejak berzaman lamanya...m'c jue kunci utama...
sudah beabad kita berkawan..akhernya kenaper engkau yang bersifat cendawan..seakan2 tumbuh selepas hujan ..taktala rintihan yang engkau hulurkan..geng yang kita binakan..hamir hancur kerana engkau persiakan ..berbagai tomahan engkau buktikan..pada kak dania..pendengar dan pencetus sokongan..bukan engkau yang kita singkirkan..dan bkn engkau yang aku harapkan.tapi harapan seorang kawan bernama insan..wawa empunya gerangan..
kak dania yang mejadi harapan..engkau sandarkan pada insan itu..engkau bwa ngan penuh kenyataan...engkau dirikan seakan kami tidak tertekan..adakah pernah engkau fikirkan..kesakitan kami geng yang masih tidak tahu dimana kekuatan sebenar...

kami tak singkirkan kamo..tapi kami rasa ia membantu..kami rela engkau keluar untuk menunjukkan kesaktian diri..
aku kenak wawa sejak first2 die tak pnah ckap ngan orang lain dari form1..die seakan pencetus untuk aku berlakon menipu dengan harapan biar aku ada sorang kawan..namun setinya die menunggu dikala aku bersiap..ditengah malam..sentiasa aku lupakan..siapa aku tuk tebus kembali kata2 aku dulu..siapa aku..aku tak dapat dipercayai lagi..aku tak berterima kasih pada insan yang namanya wawa...
terima kasih kerana memhmi aku...
kisah tentang perjalanan kami semasa ke hotel hari tu setidak2 nya memberi makna dan kenyataan bahwa aku ngan dier adalah sama..

kami akan teguh jika kami kuat!!!!
I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia