topbella

♫jiwa.blOGGer♪

19 April 2013

ceritera semester1

pejam celik..celik pejam..alhamdulillah,aku berjaya menghabiskan sem 1 yang hanya ada 4 bulan.14 mggu.hanya 7 mggu tutor.7 mggu lab.14 minggu dengan kuliah sebanyak 8 kursus.
-aljebra
-calculus
-inorganic chemistry
-physical chemistry
-mechanics
-computer
-agriculture
-cell n molecular organism:biology

alhamdulilla.perjalanan yang sangat perit.setiap hari lab.wif mostly 10 pages report kena siapkan by a week.hopefully.but im always doing last minute..haha..as kak hanim said "as i expected"..but act.buat pe buat awal2.awal2 ke cpt2 ke.no difference.the time really packed.starting my schedule at 8.00 am..lecturer da trcg kat depan.7.30 dah kena trun .tggu as.as im already hav bicycle .7.45 bru gerak.really.jauh giler dengan pusat asasi.im try not take a bus .macam sardin taww..fuh..masuk bas n be static!!haha.then,campur dengan budaq degree.even bas upm nie berlambak2.still tak dapat nak tmpung student sepenuhnya.then,prociding on my schedule.slalu nya no rest between classes.so,curi2 kluar pergi beli mkanan.selalunya ada je lecturer yang nak ganti kelas antara kelas.dunworry,lecturer fastrack mmg sgt rjin..haha.all my lecturer almost all has phd.banyak bender yang dikongsikan bersama.we dont get streess coz of them.n rehat.pkul 1 lbeh.this time is very2 valuable.fuhh!!.time nie smua nak pegi flat ikan la.food tech la.solat la.mkn la.really,even aku dah takut nak pergi flat ikan lpas tau ada kes tembak menembak long shark,pi aku nak pergi jugak.haha..

slalunya kelas akan berakhir ngan lab ataupun tutor.tutur buat memain je.lab buat cincai je.janji bleh balik awl.sapa cepat.dia lah balik.tapi selagi result yang dapat time lab xdpt btul2.kena repeat balik.waa..buang masa.mostly kelas habis pkul 6.n i m always sampai between 6.30 and 7.00. hurm...tu pun kalau xda kels malam or exam.kalau ada kelas.terpaksalah stay sampai mlm2.n test slalunya malam..i mean mmg malam pun.going to library..study xsampai sejam then get ready exam pkul 8..haha.molek benar.bender yang baru abis belajar kuliah hari tu akan exam malam tu.memang fasttrack ah..!! then kalau malam.slalunya abis pkul 10.00 and balik sampai kul 10 lbih.haa..opss2..tak tdor agi tau.buat pre-lab untuk esok.kalau tak kenan kengkos ko akaq2 lab demonstater..waa..so,buat ler.procedure sgla macam.lukis segala macam.research pasal lab malam tu jugak  nn?? hows bout exam next day??haha.so, SURVIVING myself here bender yang paling besar aku belajar!

bout nak survive diri ni.tak perlulah nak buat2 keje awal2.be smooth but steady.time lecturer mengajar.kalau kepala mmg da tak msk tu.sumbat ngan bender lain.EARPHONE!!.kah3.then kalau ngantuk ipad ada bwh meja!.kah3.bila pre-lab tak siap buat time tu jugak.but tak semestinya kita xfokus btul2 lam kelas.just be calm,then kalau mcm bender penting tu..take it.n revise again n again in ur  minds.blaja laju je..slide tu kalau dah ad btg next.laju je lecturer tu tekan.nak abis one chap by one hour.giler ker..huhh..so,being nice.and proper.jangan jadi kurang ajar sudah. n tips paling best.being rapat dengan lecturer.but be nice dengan mereka.rapat untuk berkongsi cerita.:)

sepanjang aku hidup di upm soalan yang commonly aku dgr "kau nak stay upm x??" .dulu,mmg aku tekad nak kuar.tak kisah la emane..u lain ke..kat mana2 ke.namun, banyak hint yang aku dapat.banyak bender yang sentiasa bermain dalam kepala..letih.penat.biasaaa..bagi aku.really.a kalis daa..n sekarang banyak bender yang mengencourage aku untuk stay..largely "camilla wahida and "ct hidayah jamil"
these two person really mans alot to me."cam", die orang yang first aku kenal and rapat kat upm.dia dari mara.so dia akan stay disini hinggalah dapat sambung prgi oversea time master.and kalau boley kami nak dapatkan first class degrre..and skip master..terus smbg phd..4 years from now..insyaallah dengan izinnya..


me and my twin

kami kembar.dia adeq.saya kakak.
our birthday is on the same day:)
aku tahu birtday kami sama time tertukar i/c.
haha..tau la sama..

she really nice dan sangat2 fanatik pada baby.takut pada ular
bila tegur
dia akan jawap "gapo dio"
kalau  tanya sape ajar ckp klntan..cg.jaa ajarkan..hee
dia org johor..jauh dari klntan.

kami tak rapat pi kami ada chemistry yang mrapatkan kami
commonly, org pertama yang akan dengar cite2 sdeh aku.cter2 happy aku.
selalunya kak hanim jadi org first
n camilla would be the second one.
but almostly,dia tahu korek rahsea saya n my blog:D
CAYALAH DEQ..

always.
saya akan cakap 
"saya akan stay di upm"
insyaALLAH..pointer nie akan tntkannya..hahha

"virology :D"
-dr.ejaa-
insyaallah...4 years from now..











I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia