topbella

♫jiwa.blOGGer♪

26 April 2014

adkh aku masih kuat YA ALLAH?

hari berganti hari,
minggu berganti minggu..
akhrnya genap 1 sem ,dan hampir ke hujung menjadi first year.
tapi ternyata,kadang2 desus2 itu menyinggah, bertanya khabar ,

"wahai hati,adkh engkau telah menerima keseluruhan ketetapan engkau hingga ke hari ini?"
aku menjawap
"aku jatuh lagi,aku lemah ..aku masih lagi memendam kesedihan ini hari demi hari.."

duhai pencipta yang aku cintai.
kapankah kesedihan ini akan berakhir?
bilakah agaknya aku dapat menikmati kegembiraan lagi?

ini balasan bagiku,blsn dri dosa2 lalu..
aku tahu inilah aturanMU..
tapi aku masih menunggu..saat2 ENGKAU curahkan kembali kasih cinta dan sayangMU..
saat2 ENGKAU sinari aku disepertiga malamku..
aku rindu saat itu...
aku rindu saat itu.....
dan aku sgt rindukanMu..ya Rabbi.
T.T

aku tidak penat berpesan pada hati ini,
"duhai hati,sabarlah..ini ujian dunia buatmu..ini ujian pencipta untukku.."
"duhai jiwa..tabahlah..kuatlah..jika engkau tidak menemui kepuasan keduniaan,carilah..gapailah kepuasan akhirat yg penciptaMu ciptakan.."

"duhai diri,jgn bersedih lagi..Allah ada..Allah ada disisimu..luahkanlah..menangislah hanya dihadapanNYA, Dia akan membelaimu,Dia akn ada disegenap hidupmu,kerana DIA yg mghdpkan hari2ku..............................................T.T....."
I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia