topbella

♫jiwa.blOGGer♪

02 November 2010

kEm TanGOk..baChOk!!

MINGGU KEM ..

1 november…bUlan pAling last skali akue di skola nie bergelar pelajar form 3 dan……… buat cik violet..4 last month I will meet u..but things alwez the same..arie nie aku kena packing barang nak DIBAWA ..dari pagi lagi akue raser macam tak sedap atie jer..fuh..!!arie nie aku akan pergi ke kem Tangok Bachok..akue raser sANgAt laen macam biler jer nak pergi saner..
Aku terpaksa serahkan laptop nie sbb akue tak sanggup pgg maser kem..YA ALLAH ..knaper ngan akue miggu nie..plez..dont hurt me..!!
Maser dayah panggil aku nak join dier marking paper ..akue trus tawarkan diri..kalu boley akue nak jer truskan kerja 2 sampai bas sampai..BWU TAK LEY PERGI!!

(kat library)sayer tau awak ada dalam library tu..saya tau awak bzy dan mgkn emo sbb tu tak ucap goodbye kat sayer..sayer salah jugak sbb tak tgr awak..maser sayer nak pegi..saya tau awak buszy and saya tak tau sama ada awk perasan sayer ke tak..at least before I’m leaving..i could see ur face..lpas dayah masuk..aku masuk utk teruskan kerja aku lam bilik media..as 4 you..walau sayer tau akan kehadiran awak maser 2 tapi saya raser kalu takder awak saya tetap raser benda yang sama..means that I’m alwez thinking bout you..!!
Aper??a’a dan mc jue dibenarkan tuk stay!!nak jugak..walau macammanapun akue akn ejas kat saner..plus plak “folio gmp nie masih blum selesai lagi” ..!!aku mintak ngan kaK Isya..tapi mana bley excuse kawat..so akue ambik kputusan nak blik lps kawad..AKU NEKAD!!

Maser tggu bas..(sayer fikir satu bender jer maser tu iaitu CIK VIOLET)die ok ker? Tipu ah kalu aku kata takkan windu kat dier..SAYER NAK JUMPA AWAK SKRng!! Bas sampai..maser2 aku cakap kat diri aku (‘kalu akue ader peluang jumpa cik violet..akue da pasti bley stay’) tapi bagi aku maser 2 takkan berlaku…

Tiba di sana..aku ready2kan diri untuk kawad..ternyata facility kat saner mmg tak best lgsg..akue nak balik..akue nak blik skul smula..aku benci kawad..dalam area pkul 3..kitaorang bersiap utk kawad..serious loo muka2 diaorang nie..aper ader cgat ngan kawad?? Turn kitaorang yang ke lima..maser diumumkan masuk..kitaorang platun polis berpegangan tangan..akue memejamkan mata..dan maser yang sama aku terasa takungan air mata dlam mata akue..YA ALLAH..sudah braper lamer akue saketkan atie mereka tanpa diam..mgapa tidak akue lakukan yang terbaek bagi mereka..mereka punya kesungguhan..maser2 akue mula sdar erti kekuatan..!!aku bangga ada platun mcam diorang..dan ALHAMDULILLAH..performance aku THE BEST!! Akue tau yang mmg kitaorang da cuba sedaya upaya..dan itu yang kitaorang da buat..i luv POLIS!!




Lpas abis kawad..akue jumpa cg nak tanyer pasal..stay tuk scipp open..akue cuba,..dan kitaorang taK dapat!!..mgkn keputusannya lepas perairan..esop..
Malam tu sungguh menyakitkan atie..mgaper ‘j.u’ sek dier gitue..mengapa kitaorang perlu buat demikian..mgapa pula kita perlu buat di situ..AKU TAK FAHAM..kita orang da tak sabar..dan perlu balik!!mlam 2 malam yang kitaorang tak duga..aku sgt sejuk dan sedih..apakah ini juga ujian dariMU??
Aku nak BALIK!! Kata2 yang sering diungkapkan..oleh ahli dorm..kami mau pulang..kami mau pulang!!
Ya ALLAH..kalau aku stay kat sinie..adakah akue mampu bertahan??akhernya aku terus tidur..menuNggu keputusan untuk esop..
2 november..arie kedua di sini..arie nie kami akan dipenuhi dengan aktiviti pengairan!!


letih yang teramat sangat!!


The best of my life..the happy moment..akue blaja bender yang amat besar skali..akue olahkannya hingga akue temui konklusi..benarlah..mmg kita tak bley bergantung pada insan lain..benar juga kita kena percaya pada diri sendiri..akue tau dan aku aplikasikannya..(I keep thinking bout cik violet )that’s true and akue raser akue terima banyak motivasi pada arie nie..akue kena kentalkan diri..akue kena tabah dalam hadapi hidup nie..aku tak sehebat kamoo yang dapat tackle ur probs urself and I know u not hav critical probs like me..bkn sayer nak membangga diri..but seriously..kaulah ILHAMKU..segala memori akan jadi kenangan..segala perkara akan terus berlalu bagai angin..mEgapa itu yang bermain dalam minda ku?? Actually, I’ll neva let u go..!! never!! Tapi tu ketetapan tuhan pada akue..akue tRime seadanya..dan mgkn hingga stakat itu tuhan nak menunjukkan bahwa aku da bersedia..alwez thinking positif..i know..u the BEST..CIK VIOLET..!!

AKUE HAPPY!!dapat balik petang nie..aktiviti kitaorang yang best gempak gilak nak mampos tu merupakan penutup aktiviti kami..Dayah and Nabila..bayak agie perkara yang kitaorang kena buat bagi selesaikan tugas kitaorang..akue nak selesaikan tugas yang tertunggak..
Maser nak balik..kalut2 cari cikgu,..tapi aku suker Cg Shukri..dier pham jiwa akue.kalu boley akue tak mau susahkan dier..akue tak mau bercakap byk ngat ngan Cg Shukri..aku malu ngan dier..dier mmg guru terbaek yang pernah akue jumpak lam dunia nie..”tuhan kirimkan dier bagi warga skolah kami”..buat kami..same as Ust Nik..walau hanya sementara dier mengajar akue..akue da anggap dier byk curahkan bender yang aku baru knal lam dunia nie and the most dier yang tau knaper akue nak blaja bahasa arab ngan dier..itu rahsia!!akue balik ngan abah..kalut punya kalut..sampai ugak kat skol..
Tiba di skola…sumer terkejot!! KEnAper??tak percayer??aku stay laa..aku jugak tak percaya bender 2tapi tu sumer hakikat..mmg ada hikmah akue tak mau pergi!! Akue jugak pk bender yang sama masa nak naik bas..adakah sbb dier?? Tapi kita hanya boley mengagak dan tak lebih daripada sumer tu bukan?? Akue tau akue bukan nak meninggi diri or terlalu inginkan sesuatu..tpi..aku dapat tau sumer pulang arie rabu..aper?? kenape? Maser petang 2 akue dgr suara yang mmg aku sgat rindu kat sura tu..CIK VIOLET!!
Aku buat2 tak dengar dan tak endahkan dia sepanjang arie..mmg aku sengaja sbb…sbb..aku ada sebabnya yang tersendiri..SECRET!!

(vs cik violet)sayer mmg ego dan tak mau tgor awak..saya tak tau nak mulakan macam mana..seriouly..sayer tak tipu awk pun..sayer cuba..tapi..waktu tak menyebelahi..saya nak bgtau awak SesuAtu..bkn takat sesuatu tapi banyak bender..sayer tahu sumer bender takkan tersampai masa jumpa ngan awk..mgkn saya yang terlalu bongkakkan diri dan koya buzy jer..sampailah maser awk BALIK!!sayer tak sempat jumpa ngan awk…
Seriously..saya ada bender nak ckap kat awak..!! “saya nak awk baca setiap kali blog nie di update” or maybe awk tak bminat nak bacer..sya tetap akan tulis..di mana saja hati saya rasa tak senang..
STRESS!! Banyak bender kena buat nie..folio gmp masih agie blum siap2..apa da jadi??knaper la nie..akue pasti nak buat yang terbaek ..
MALAM NIE…nabila , dayah dan a’a..bersengkang mata untuk tengok citer korea..akue tak de mood nak tgk lgpun akue boley tgk kat umah..that’s why akue raser tak bermaya giler..so akue teruskan tugas akue buat flyer sampai abis..aku jugak sambung kerja gmp nie sampai abis..
4 oktober..pagi nie aku balik..balik tuk tenangkan diri..hinggalah ke waktu ini aku terus meluangkan waktuku utk update blog..luahkan rasa hati yang belum kesampaian..dan bila orang lain bertanya biler ia akan berakhir..jawapannya..hingga ke akhir hayat akue..!!

SPECIAL TO CIK VIOLET VS SAYER
SAYA nak cakap yang kita hanya ada dua hari saja lagi utk berjumpa di skola..mmg ah cik violet akan persoalkan knaper tak tggu nanti graduasi..tu kalu sayer masih wujud..buat maser skunk takder saper agie tau plan sayer nak tkr skol!!..tapi itulah hakikatnya..mgkn bg akue..so jgn persoalkan bender yang masih lagi belum pasti..atau mungkin maser 2 cik violet da luper pasal sumer2!!i guess....sayer pnah sedih pasal perpisahan..dan saya da tak larat nak menanggunnya..dua hari terlalu pendek untuk itu..itu sahaja yang saya ada nak gtaw kat cik violet walau hati sayer sangat banyak ingin merungkaikan..saya harap cik violet dapat memahaminya….

Buat tatapan cik violet..saya tak la terlalu sensitive untuk bender ini..tapi sayer pernah merasakan nya satu masa yang lalau..dan sayer nak cik violet tau that’s u are my VVVIP!!

I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia