topbella

♫jiwa.blOGGer♪

07 November 2010

pasca PMR!!


Aktiviti LEpas pmr..



First of all ..akue tak da bender nak buat lepas pmr..that’s why akue cari masa terluang 4 reading novels..GREAT!!..more than that akue tak luper tuk luang bersama pensel and paper vs comics..FANTASTIC!!..AKue tak luper kan hobby akue..drawing and sketching 4 my leisure time..i’m gonna work hard to reach my dream..sukar bangat wat kerja kerja nie..memenatkan..!!
Plus plak lpas jer pmr nie..akue banyak dikejutkan dengan berbagai aktiviti pasca ..yezz!!


gambo2 nie mengingatkan aku ttg majlis restu ilmu arie tu..
cedeyh!!
tapi ALHAMDULILLAH skola nie dapat top7 tryer ari2..
tu sumer rezeki...


Banyak perkara baru akue blaja ngan kawan 2..they as great as we not imagine..mmg sumer orang tak perfect..so kiter kena time seadanya kelebihan dan kekurangan seseorang itu..dalam masa yang sama kita boley menilai sesorang itu..life not easy as you think..more than that it more than you ever guess.. ..
First skali..PROGRAM PASCA PMR (17  OKTOBER HINGGA 31 OKTOBER)
HARI SABTU..16 oktober..
Setelah penat lelah bersengkang mata dengan buku smpai tak igt siang malam..akhirnya akue tamat sudah ujian kedua terbesar sebagai seorang yang bergelar seorang pelajar ..
Di sini bermula sebuah kehidupan baru..A NEW WORLD??
A new life begin..aku bertungkus lumus bawak bacaan ..packing2 nak gie skul ari nie..sangat hebat..
Comics+novel+stories=gilak nak mampos..pi yam best skali..smpai jerk at skola..novel2 akue habis lesap..biaser ah aku n the gang boring siot..sampai tak der bender nak wat ..
Malam 2 akue pkai bju batch baru..walau kitaorang tau yam baju 2 tak braper comey..tapi kitaorang redha n the best damn thing kita orang takder prep malam nie..  
Aku dipanggil oleh Cikgu Hasliza..as a candidate vs bkt akue raser tgas akue berakhir disitu but not that I thought..akue punya banyak tgas lagi..insyaALLAH everythim gonna settle on 11 NOVEMBER NIE!!!Cikgu Hasliza cakap mengenai keadaan kelas yang macam tunggang langgang..huh..aku sendiri tak tau..lpas sajer pmr berlalu..kitaorang pakat2 nak recycle..SELAMATKAN POKOK!! 



kitar semula!!
hasil kerja kitaorang selama nie..BANYAK BTOL LATIH TUBI!!
AKUE YANG bersungguh skali (pkai kain koko)
Punyer banyaklah buku yang nak di kitar semula..sampai bertimbun lam kelas 3 aisyah tu..in other situation kitaorang tak sabar nak tempuhi pasca pmr yang dirancang oleh cikgu 2 kaunselor..
Kitaorang da BERSEDIA!!together we reach our destiny!!
Pasca PMR bermula…17 oktober..Ahad..
Lpas sajer assembly..heroines diminta untuk stay untk headcounting..tHAt’s means tu mmg tgs akue..kira punyer kira..ramai jugak yam blum datAng..nampak benor diorang nie nak cutie sampai akhir taun..but ader jugak yam menjadi persoalan..maner sek sek tganu??kem fizik??aper2??
Kami diberikan taklimat mengenai program yang akan berlansung pada pasca kali nie ..
On evening..sek2 blok b turun tuk  berkumpul..kami membincangkan strategi interblok nie..kami da berdebor 2 tuk turun sama berjuang tuk naikkkan nama blok..as 4 me..akue kalu boley takmau terlibat lam program nie..tpi all is not as I think..
Aku ambil bahagian dalam..likisan 1 malaysia..futsal..tarian..kior..peton!!aku sendiri tak score langsung..
Pi insyaALLAH aku cuba sedaya upaya..GO BESTARI!!
RAser tak best la plak..ptg nie da start latihan futsal..
Blok ab lawan blok cd..main bukannya leteyh,,tapi duk bersorak smpai tak ingt dunia..huhh..
Best giler!!
Malam nie..akue hmpir 2 tertidur lam musalla..knaper tidaknya..mmg leteyh..plus plak abah yang ceramah..
(bersama ngan cik violet)aku Nampak dia tidur mMM..mana aci..nak tidur jugak!!setelah puas berfikir..aku ambik keputusan tuk tgur die malam nie..kalu nak tggu die tgur aku..beribu taun agi..padan muka cik violet tak leh tidur angkara sayer..kitaorang tak cakap banyak cgat mlam 2 sbb no topics to talk..but terkeluar jugak pasal medos..(sori ah sayer sbuk skunk..sayer tau cik violet nak kekalkan apa yang telah cik violet korbankan selama nie..tapi sayer perlukan sedikit masa plus plak musim pasca macam nie..n plus plak banyak event yang sayer masuk,,.insyaALLAH kalau ader kesempatan maser sayer aku cuba utk get ready 4 medos..i know that u really want us to do the best..I PROMISE!!..but not this time..giv me another seconds n let me solve our probs ok..my dear cik violet..kitaorang tau yang cik violet mahukan kami beri yang terbaek..kami cuba..)

 cayunk KAMOO  slamER NYA...
Program pasca pmr 18 oktober…hari isnin..
Skali lagi kitaorang disuruh utuk headcounting !!naper diorang tak dtg agie..yang jadi persoalan skunk..apa da jadi kat tasha n ida tanpa berita..naper diorang tak mengirimkan berita..ida??nape pk hem cakap gitue..aper da jadi kat mak dier..naper tak der berita..aku nak tau.!!dan aku perlu tau…
Petang maser prep..ader latihan senamrobik..bkan senamrobik tapi tarian …!!woo..aku bangga ar dengan batch akue..aku harap kitaorang dapat lakukan yam terbaek buat pasca kali nie..
Hari nie latihan utk futsal..a lawan b..
Wah…aku conok cgat main..walau kami tak mng maser 2..aku conok cgat dapat sumbat 1 gol..FANTASTIC!!aku suka futsal..aku suka giler..aku giler BOLA….ESOP ari yang dtunggu2 kami mau mnang!!
Program pasca 19 oktober..hari selasa..
Hari nie..hari yang kitaorang tggu2..aku lawan futsal..kami da lakukan yang terbaek..tapi tak der rezeki..kami kalah seri ngan blok d..macam 2 la agaknya..aku pun tak bgs mana ..yang pnting saper yang bersungguh..dier pasti mnang !!


 akuE YAM BERSUNGGUH skali!!
(pakai baju kuning)
ALHAMDULILLAH…lpas maser pertandingan..aku diberitahu oleh cikgu ttg program homestay..!!
(bersama cg shukri)tgh kusyuk baca novel salju sakinah berkisarkan mengenai kita summayyah yg teraniaya..tiba2 aku dipanggil cg shukri..aku raser tak terlalu over untuk aku post bender nie utk tidak menyinggungkan hati orang laen..aku dan anis telah dipilih utk PROGRAM HOMESTAY BULAN 11 nie..alhamdulillah rupa2nya ALLAH menjanjikan sesuatu buat hambaNYA..akue takla berharap sangat utk program tersebut..tapi aku harap aku dapat menerima pengalaman baru..buat maser skunk aku pakat ngan anis tuk rahsiakan bender nie..lagipun kitaorang masih agi belum menconfirmkan jadi ataupun tidak..tapi kami redha,..kalu adr rezeki..ader la…
Program pasca 20 oktober..hari rabu..
Arie nie..aktiviti takla byak cgat..tpi setiap dAripada kami telah berpakat utk buat latihan tarian..kita orang telah memilih hip hop..aku raser tak la ssh sgt bender 2,..tpi yam pnting aku suka MENARI!!
Apa da jadi??naper ida tak cakap..??mak die macam maner skunk..jomla gi mlawat dier..
YA ALLAH..innalillah….salam takziah buat Ida..kitaorang juga turut meraskan kesedihan itu,..tabahlah hadapi semua nie..kitaorang da rancang nak gie mlawat..kita orang masih ada bersama kamu..believe that you hav ALLAH beside you..he giv us ujian dan musibah kerrna dier nak berikan hadiah bagi kita..itulah kata 2 yang dipetik oleh someone that I admire..RABIATUL ADAWIYAH..
(note utk cik violet) AKU raser serba salah sbb slalu jer bermasam mUka slama nie..sorry sgt..aku makin tension..aku hanyut terus lpas jer pmr..aku macam hilang kawalan..aku harap aku terselamat dan masih lagi berpeluang utk perkara yang aku masih belum tunaikan..adush..!!selamatkan AKUE!!aku pkir cara terbaek yang boley aku tgr cik violet dgn note sAhaja..kalu boley mmG ar sayer nak berbual ngan cik violet..sharing everythim n get 2 know each other..as the close one..tpi maser bagaikan mencemburui kita..i don’t think that I was ready or not when you gone…the pieces of my heart still missing you..!!
PROGRAM pasca 21 oktober
(akue dapat note daripada cik violet)greattroublemaker?? Nape tak boley..salah ker..sayer pANggil cik violet macam 2..kalu cik violet tak izinkan..tak pe la..tpi bagi sayer..itu sesuai bangat ngan cik violet..sayer takkan berhenti anggap cik violet sbgai greattroublemaker..naper cik violet nak sUrUh sayer senyum kalu cik violet tak senyum??sayer tau cik violet baek..tapi macammana saya nak tersenyum bila cik violet tak senyum..kalau jer sayer dpat lihat ur heart adakah ia tersenyum as my heart that always smile every seconds..n my mind that alwez thinking and worrying bout you..???maser saya tgk cik violet takder dalam musalla ari tau..sayer dpat mengagak yang cik violet saket!!sayer dapat raser perkara yang sama masa mlam cik violet dikejar ke hospital..mmg masa 2 sayer tak tau knaper cik violet takder dalam musalla..n maser 2 sayer sendiri tiba2 ign doakan “agar cik violet sentiasa dalam keadaan yang sihat” masa lpas solat malam 2..tapi semua tu BETUL..sangkaan sayer betul..rupanya tuhan da tnjukkan pada sayer malam 2 sampai saya berfikir hingga ke tahap itu..ESOKNYA..bila NABILA cakap yang cik violet dikejarkan ke hospital..SAYER TERKEJUT..mmg benar sangkaan sayer..tabahkanlah hatimu…
Hari nie..aku blik..pakai baju batik..!!aku gie mlawat Ida kat rumah..bagaikan satu pengembaraan yang penuh ngan perasaan sedih dan suram..perjalanan yang jauh..amat memenatkan kami..tapi demi bertemu dgn Ida..akue masih ingin teruskan perjalanan tanpa berlengah..
Tabahlah sahabatku…
Pulang sahaja dari skol..aku banyak menGhabiskan masa melukis n melakar..kerja biasa..aku nak buat “flyer utk heroines0812”..walau simple but nice..n I think..ok laa..
yEZZZ!! Fasa 1 pasca telah berakhir…!!
23 oktober …hari sabtu..
DatAng semula ke skola..kali nie..aku get ready utk tak bALIk mINggu seterusnya…
Tiba di skola…aku pasti yang aku banyak tak memberi penuh perhatian..tarian blok bestari..kitaorang mmg nak buat the boom!!..mlm 2 kami blatih sampai tak knal maser..tidur lewat pun sggup..
Esop bangun!!lewatnya..akue nak bgn awal..tollongla…aku tak mau terlalu bebas hingga aku sanggup buat bender yAng AKu dah terbiasa..SELAMATKAN AKUE!!bukan senang utk berubah dan bkn senang untuk diubah..akue da fikir penyelasaiannya..tapi sumer2 tak seperti yang aku maksudkan..
Lukisan 1 malaysia!!macam mana..lpas sajer tarian..aku ambik kputusan tuk discuss di b1-1..maser2 hampir jam 3 pagi..ah..loteyhnya..aku ngantuk sgat..akue nak tdur..btui ker aper nie..akue buat..but the most things that I rememeber is bout baju yang nad nak bgi kat kwan dier..samer cam aku punyer!!aku terkejot nak mampos..bakpe gitue plop..akue tak score dier boley blie..benar ah kate orang kilang tak buat kat sorang sajer..tapi tuk semua..haha..lucu pun ada..tapi aku tak kesah sumer2..
(Aku ambik maser tdur di b1-1)..tak plan pun..tdur dlam maser sejam jer..akue tau mmg satu dorm anggap akue mmg akn jadi prefect..tapi aku tak kesah..sumer2 rezeki dari ilahi..satu maser dulu mmg kak tasya nak aku jadi prefect..but the things do not happen still today..aku tak kesah bender2 ..dier ader cakap yang aku tak der rezeki lagi..sampai skunk akue ingat bender 2..in addition ..aku sebonornya tak ambik kisah bender2..bagi akue sumer bender samer jerk at dunia nie..kalu ader ..ader laa..kalu takder takder laa..bukankah tuhan da tetapkan yang terbaek bagi kita..bagi akue sumer2 da cukup..lgipun tgs akue sbagai bkt masih belum tertanggung..
Kadang2 aku bersyukur sgat sbb akue tak pernah terlalu berharap pada bender yang tak pasti lagi..aku pasti sumer2 adalah berdasarkan pengalamAN..terNyata aku banyak belajar dari pengalaman walau ia terlalu menyakitkan..ALHAMDULILLAH..



Get ready 4 tarian and lukisan 1 malaysia…
Pasca pmr 24 oktober..hari ahad..
Hari nie..pagi2 lagi aku get ready things 4 pertandingan lukisan sampai berhempas pulas tuk balik blok..aku tau yam kita perlukan KESUNGGUHAN..sbagai kunci utama..sudah menjadi lumrah dalam hidup ni..kitaorang rasernya mmg BUAT all the best..



 chaiyok!!BESTARI!!
(buat yunie..)aku mintak maaf sbb akue tak la berkemampuan mcm ko..akue tak tau nak wat bender sbb akue raser sumer bender aku wat salah..aku tak raser saket atie..tapi aku raser serba salah..that’s why akue tdur..tapi bagi akue sumer bender tAk ley selesai dengan hanya get to sleep..sorry again..
Akhernya..hasil kerja kami siap jugak walaupun bukan dari bahan terbuang..gempak giler..bgus aper idea 2..ok..now get ready utk pertandingan tarian..


For a moment..aku malu giler nak perform sbb aku yakin cik violet nak tgok!!..aku tak dpat lakukan the best ..sbb aku raser sumethim wrong..aku malu ngan dier!!..that’s why aku nekad utk beberapa hari aku tak mau tgur dier..sorry sesangat..tu yang akue raser bongkak giler..akue raser ego sesangat..tiap kali jumpa aku msti bermasam muka..sowrry my dear cik violet..sayer tak dapat senyum seikhlas yang mungkin..sayer mintak maaf skali lagi..saya tak dapat perform yang terbaek..akue tak dapat tunjukkan yang terbaek..itu jer..aku malu sbb akue tak ley timer bender2..tapi after a fews days..i’m getting raser serba salah sbb tunjukkan kesombongan itu..AKUE SENDIRI TAK FAHAM KNAPE DENGAN AKUE!!
Program pasca 25 oktober hari isnin..
Arie nie aku ada pertandingan peton..4 that Alhamdulillah..bestari juara !!nie sumer sbb kitaorang ada kesungguhan..kitaorang hamper sajer dikalahkan oleh sek 2 blok c…akhernya kitaorang Berjaya..aku suka main PETON!!aku suker..walau akue baru blaja bender 2..sumer 2 rezki kitaorang…


Selesai sahaja acara peton..akue mulakan mural yang Cg Zaini tggu2..TEACH LEARN..bagus ugak ayat2..mm..maser akue sedang khusyuk colour dinding bilik seni 2..then Sir Hulaimi dan Cg Mat Geo gi ngosek..YA ALLAH..tuhan jer yang tau betapa malu akue maser 2!!..merah padam muka aku disembunyikan..adush!!.mslu siot…ader satu agi berita menarik aku dapat tau..yang “lukisan mural arie 2 kitaorang dapat first tapi belum diconfirmkan”..akue harap sgat usaha kitaorang Berjaya..INSYAALLAH..

 kami kumpulan blokB...!!

AMBOI...bersungguh bdq NIE!!
Program pasca 26 oktober ..hari selasa..
Hari nie aku banyak abiskan masa tuk siapkan mural dan Alhamdulillah hampir siap..


 (me:baju blok D..)
SILAP2 gie cat kayu..Kantoi!!

akue mendapat “tUgasan untuk buat folio gmp bersama mimie”..aku raser tak sampai abis bender laen da sampai satu tugasan baru..aku tak anggap nie satu bebanan tapi sumer2 adalah pertolongan akue pada cikgu..perasan tak..Cg Asma da banyak buat bender 2 uNtuk gmp dan heroines..aku tak tau takat maner dier raser..dier mmg guru yang paling praktikal..everything will be alright..
Arie tu aku dipanggil Cg Zu n dier srh aku terus call cg asma..lucu tak lucu..Cg Asma angkat and terus panggil ‘b’ ..huhu..lucu ..perbualan bermula(assalamualaikum cikgu..hello ‘b’..cg, nie farizaa lo..oh farizaa..)sajer jer..msti cg tggu panggilan orang tersayam kan??tak pe ah..pasal 2 aku tak BRAPE KISAH..cumer pasal folio gmp..aku kena bertungkus lumus tuk siapkan semua nie.. akue raser mgkn nie prtolongan terkhir pada ckgu taun nie..
Skunk nie jugak akue buzy dengan kawad..aku tau yang mmg aku tak se terlibat lam kawad tapi da  diorang ltak my name..akue trpaksa trime..yang pnting apa yang KITA DAPAT kita takkan tolak !! itu prinsip aku..
Akue nak buktikan terbaek punyer..bila da buzy ngan koir..huh..aku tak kesah ar..malam2 trpaksa turun b1-1 nak wat folio gmp..maklum lah..da jadi tanggungjawap akue..kena plak ngan ahli dorm..aku tau yam da byk kali akue luangkan masa ngan b1-1..tapi tu bila ada sumethim important sajer..laenlah kalo a1-1..huhu..(secret)..
Tarikh 27 oktober hari rabu..
Sampai atie cik violet wat gitue..(mmg ar sayer tak tgur cik violet..tapi sampai atie cik violet tak tgur sayer n hanya tgur org laen jer..asing sangat ker sayer nie..bukan frusted tapi sayer raser krg sedap..sayer ngaku..sayer mmg ego kat awk..sori la..da byk kali sori..tapi ego slalu jer ader)
Program pasca pmr 28 oktober hari khamis..
Hari nie kitaorang diberi balik..tapi akue trpaksa tak balik sbb jamuan dorm..!!arie nie gi outing..TERKEJUT..”jumpa Kak Eka kat econjaya”..akue mish diOrang ..org yg jaga akue maser khemah polis arie tu..akue suker sek dier..rindunyer kat senior polis..arap2 our memory still vivid in ours..
Get ready to this night..akue ngantuk giler..lpas jer smbhyang isyak..terus tidur kat musalla..lpas tu rina kejut dan akue terus pergi ker dm..lapoOr!!
Maser makan…(aku terlihat cik violet eyes to eyes) AHH!!maser akue thinking bout her..msti dier muncul..buat2 tak nmpak akue teruskan makan tanpa hiraukan dier..(seriously,aku mmg tak pham naper aku asyik pkirkan masa yang tak menyebelahi kita walau aku da bayank adapi perpisahan..aku tau aku terlalu take care n anggap cik violet like a pieces of my life..tapi sumer tu pasti berlalu dan sampai skunk akue taktau macammana tuk aku survive diri kita?>>)
29 oktober hari jumaat..PASCA TAMAT!!
Akue buzy gak wat kerja2 gmp yang banyak tertunggak dan bertangguh itue..biaser ah 2..malam nie ada jamuan dorm..semenjak dua menjak ada laptop nie..akue raser dorm akue riuh ngan lgu2 korea..WOOO!!..jamuan kami tak la braper HEVOC sangat..tapi juga terdapat kepuasan..
Malam 2 akue dipanggil cik violet..(die bgi belon..thank you cik vilet)4 ur information sbenornya jak ptg tadi agie sayer nak bagi belon love tu kat cik violet..rupa2nya cik violet yang bagi dulu..thanks..tapi sori ah..sbb yang sayer buat punyer tak chantek!!arie nie jgak terbongkar relationship between sayer dan cik violet..sumer ahli dorm tau sejak ada belon tu lam loker sayer..bak kata diorang..(kalu tak der belon nie..sampai bila pun diorang tak tau..especially kak mirah!!huhu..sowy koRUNK!!akue bergambo ngan cik violet arie nie..udoshnyer muka dier bersalutkan icing ..(gurau jer)..but she look SWEET in my eyes!!
30 oktober hari sabtu….
Arie nie..aku bangun lwat..akue trlpas peluang keemasan hari nie..cedeyhnya..aku cedih..!!tapi nak wat camner da tak der peluang..tapi sumer tu aku tak perlu nak bgitau..sbb tu sumer clap akue gak..biarkanlah..moga ada peluang lain lagi ..
Akue wat clap plak arie nie..saketkan hati orang ..tak sah kalau tak saketkan hati orang..akue tau..especially org laen..da laa..aku tak sggup saketkan atie orang laen lagi..PLEZLAA…
Arie nie tgk bola…kelantan MENng!! Akue tak tgk pun..just sama2 bersorak kerna itu..maser malam nie dihabiskan tgk citer “hanakimi” jer..akue suker citer korea!! Esop cutie…
31 oktober hari ahad..
Arie nie cutie..bbs giler..tapi cedeyh jugak sbb esok kemah..!!aku tak mau pergi..akue nak stay sini..pi mmg seriously akue nak jumpa cik violet..aku nak jumpa dier sblum gie kem nie..plez..akue nak bgtau sesuatu pasal satu bender 2..CIK VIOLET!! SAYER da nak pergi…!!
Malam nie akue demam..sbb kawad dlam hujan..badan aku ketar giler..akue tak TAU naper aku tetibe nangis..spttnya akue kena kuat..akue kena kuat..akue mesti jadi adeq yang kuat!!malam 2 takder saper tau aku demam..bkn simpati yang aku mahukan..ppi aku tak mau menyusahkan diorang..da byk kali diorang susah sbb aku demam..maklum jer lah..bila akue demam..aku demam TROK!! Malam yang sukar bagi aku..akue harap berlalu begitu saja..insyaALLAH..

(CIK VIOLET EMO??)naper gtue pulaq zana? Sayer tau cik violet tercabar dan fahamilah kitaorang..sayer mmg buzy smpai tak bley nak ckap..takkan pasal tu kot cik violet emo..sayer tau cik violet sensitive bab bab debat..tapi jgn emo..sbb tu ker cik violet tak tgr sayer maser nak pergi kem?? Ummhh..sowy 4 that..tapi sayer tak suka tgk cik violet emo…sayer akan biarkan jer..ahh…knaper??
Akue tension…!! Akue tau akue tak braper pandai utk bercakap di khyalak ramai tambah2 lagi nak berdebat..buat second time aku lawan dalam debat maser interblock arie 2..aku tau itu tahap2 plg rendah..akue tau kelemahan akue utk bercakap sjak akue di sekolah rendah..akue akan hindarkan diri dari orang..tapi sejak akue dipanggil tuk wat ujibakat maser form 1 arie tu ngan kak siti dan kak tasya..akue tau yang bender2 tak sukar..AAAHHHH!!..AKU TENSION…!! Walau aku terpilih dlam ujibakat2.. akue bersyukur sgat..knaper nak cabar akue skunk(da start nak meninggi diri) bukan aku nak riak..akue ngaku mmg aku tak bgs macam orang laen dan akue timer..tu smer kelemahan yang akue perlu baiki sampai skunk..akue tau..so plezz give me some seconds..dan jgan anggap akue ada banyak pgalaman walau akue hanya ada pengalaman melihat..akue tak bgs macam korunk dan akue prnah fikir tuk keluar debat nie angkara senior..tapi aku pasti senior yang terdahulu lbih tegas dari skrang..akue tau..tapi..BAGI AKU..’LIFE IS NOT EASY..SO CHAIYOK ADEQ!!’ADEQ KAN DA JANJI NGAN CIK VIOLET!!



I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

2 comments:

  1. oit....banyaknye ngare..malah eh baco...panjang sgt..hehe
    sayam adik

    ReplyDelete
  2. sayam abang gok..
    rugi la dok baca nyo...!!

    ReplyDelete

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia