topbella

♫jiwa.blOGGer♪

23 December 2010

meLanGkaH kEhadapan!!~

saat yANG DINANTI NANTI TELAHPUN TIBA...
23 disember penentu segalanya selepas 3 tahun berteman bersama keringat yang tidak mengenal erti jemu..berkesudahan..cuba mengenang kembali..saat saat riang heroines bersama2 bersuka ria memegang buku..tidak beralaskan apa2..namun inilah kemuncak kita nantikan bersama..kita bawa bersama kenangan yang melewati masa silam yang amat berharga untuk dikenang tetapi masih tidak boleh diulangi lagi...sentiasa dikala semangat kian rapuh berdiri..kita harus kembali ke saat riang yang masih lagi bermain di peti minda besiku ni...tak dapat lagi masa kita keanak anakan..bermain sana sini..mengegarkan waktu prep yang sentiasa singkat bagi kita...bergelak ketawa di saat akaq2 form5 khusyuk membaca..kah3...
(bermadah nak mampos)

great!!congrate u all!!..
cayalah HEROINES!!
u can do it!!

95/135 straight a's!!

nak story serba sedikit pasal hari nie...
smalam aku kunci jam pkl 6 20 ..
habis tu..tup2..bangun pkul 6 15 kerana dikejutkan oleh ibu...
macam raser plik skit..lpas tu dah tak tidow..
trus bngun...

sebenarnya aku tak bgn kes my mum kejutkan tapi..sbb tersedar kes mimpikan result..aku nanges sebab dapat 1 b..aku nangis...situation die macam real jer..hanya Tuhan yang tahu perasaan aku..

(kesah mimpi aku)
aku gie ambik result..tapi tup2 dapat 7a 1b..fuh..masa tu aku tak nangis depan orang ramai..aku tabahkan diri..sampai kat umah beritahu ayah ..then..ayah try cakap ngan lembaga peperiksaan ..pastu aku terus masuk bilik...nangis tak terhingga...!!
tup2..aku sedar..then my mum masuk bilik tanya pasal msg yang dihantar pagi2 agi..

aku terus teruskan langkah untuk menunaikan kewajipan aku...
then..aku pk2 balik kan..nanti kalo aku dapat result tu..aku takkan jadi macam dalam mimpi tu..sebab aku kena trima segalanya yang jadi milik aku...walaupun ia hanya sebuah pinjaman dari ilahai..aku redha..

then..bersiap2 nak pegi ambik result ...dengan langkah yang amat berani hari nie..eyp..first2 nak ctew pasal pagi nie..miang btul la tangan aku nie..haha...kakaq aku nak pegi kbmall ngan kengkawan dier..so aku kena menunggu lah nampaknya...boring!! dah la tak sabar2 nak tahu result hari nie..then lpas tggu punya tunggu..berbual ngan sensei kesayangan kejap..bila sensei nak gtaw jer result..!!...pit2..abang dah panggil..esh..kaco btul!!~..nanti luh..tgk2 kawan kakaq dah sampai da..atop!!~....cepat sensei..
huhh..akhernya aku kena off da..
sayang seribu kali sayang..dah nak kena pegi da..~terlambat~

dalam keta~..menuggu ngan penuh sabar sekali..ader gak call kengkawan yang kalu2 dapat tau saper dapat..ahah..takder info lamsum..!!..agaknya meraikan lah kot..huhu...takder nyer diorang balas..haha..
menunggu dengan penuh kesabaran ..masuk dua jam aku ddk lam keta yang memenatkan pinggan aku yang kian nak rapuh nie..
hahaha(tak ah gtue mo)
pastu..lpas antar kakaq and kengkawan diorang..aku aser fuh!!..lamo lagi tu~..
tak per deq,,banyakkan berselawat~..
alamak!!~
abng silap jalan plak!!!
macammana ni sik..aku lama lagi tu~

macam2 janji abng kat tgh jalan..kata nak gi snggah makan baulu la..nak singgah kedai bundle la..kdai canggih laa...kedai keta la..pe agi ah??..tak ingat dah..haha
masa dalam perjalanan..kak maira ada gtaw yang result HEROINES tak seterok mana..95 orang dapat 8a..maser tu..perasaan aku ingin tahu sesangat...!!
sampai kat pintu pagar,,cik violet terus call..tpat pada masanya!!~haha..

sampai jer dalam dewan sri gemilang..aku terus..jumpa kengkawan..diorang cakap aku dapat..pi aku try gi tgk kat atas pentas..

ALHAMDULILLAH..~THANK TOU ALLAH~
aku dapat 8A!!..aku dapat!!amin~..
aku pluk cikgu asma sekuat hati..(tak ah sekuat mana)
huhu...


dia gtaw..die dah tgk tadi..dia dah tahu...

aku terus jer keluar dewan then telefon orang second yang tahu..selepas my abangs!!
MY MUM...my mum cakap nak aper..aku pun tak tau ugak..aku nak kaseh sayang kut..haha..
pi sumer tu tak penting..adeq nak umi senyum pada hari 2kejayaan adik yang akan datang..
umi tggu yer,,INSYAALLAH..
then..call MY DAD..my dad cakap..nak mintak pa ugak..tak tahu lah..lama gak berborak pasal skolah tu..ayah kan cikgu..msti tanya banyak 2...hehe..

ader plak sensei ngajuk sbb tak jumpak ngan dier..sebab tak mo ambik gambar..fuhh..bkn gitu lah sensei..sorry bebayak..

then batch leader srh kumpul tuk bergambar..~tak mau ah..aku tak suke..haha..aku nak baleq dah..kesian kat abang..~aku bukan tak mau celebrate ngan korunk tapi aku aser kejayaan is for my family terutamanya..aku tak sabar nak baleq..tak sabar~

opss..!!~maser keluar dari dewan sri gemilang..tringat satu bender..raser macam nak call cik violet jer~..so maser berjalan nak mnuju ke kereta dari dwan..aku call...esh3...!!malu2 sket..kah2..

pasnie nak call sape plak..maser lam perjalanan pulang..kak iera call..lpas tu my sis in law..kak shida..
lpas 2..kak ...call..haha..kak2 blakew nie..ape hal..hahak..

then..lam keta sesaje usik2 abang 
aku:abang adeq nampak kfc kat saner
(maser tu duk kat traffic light)
abg: manew2..abng tak nampak lah..
aku:tu yang merah menyala..ada gambo orang tua besor tu bang..hahah..
abg:abg tak tau nak gi ganer nie..la..susah lak nak gie nie..hahaha
aku:la..bang bila agi bang..
pas lampu ijau menyala..abang terus jalan..aku bebiaser jer ngosek abng..haha...then..eh..abng signal la..
YEA!!..abng nak blanjaew!!conoknya...hahaha...

makan KFC..sampai cakap2 ngan my siblings..mula2 kak long..pastu kakaq..haha..nie larh bnyak sangat adek beradek..kah3..
lpas makan ..kak call kak eyna..kak eiya cakap congrate lam keta..maser2 abng duk drive..!!..
then..sampai kat umah..
aku tenung jer slip tu..sampai terbakar..kah3..
tak la..aku tak sabar tggu umie baleq loo..

(atie aku selalu berkata)
mY MUM..ini semua 
kerana ALLAH and untuk umi dan ayah 
yang jaga adeq dari kecik agie..!!
tu jer adeq  nak cakap..:)
malam2 abang and abg long plak call..tanyer nak gapo deq..haha..
rmai la plak..
tak ckp ngan kfc..tambah ngan pizza..kawan kakaq bagi!!..
terima kasih YA ALLAH~






I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia