topbella

♫jiwa.blOGGer♪

20 April 2013

nak cerita jugak!!

act.im more open wif this post.
sbb tu bhya kalau saya publickan blog saya,macam2 yang ditulis.this is not general but more specific..
i had know many kinds of guys.
mm..xpyhlah cerita yang  lain.
im totally xkan cerita orang yang saya suka,even org yang saya minat kat sesape.sbb..
hahak.."saya tak mau org lain tahu"

but.seyesly true and deal yang saya maen haritu mmg mmbuka mata kwn2 saya.
im just said that guy same his face and look familiar like someone yang saya minat.
bukannya aku suka kat ko!!haha..
but.act this guy "i mean yang saya kenal dulu"
xtahu nak ckp cammaner.

saya pun xnak msuk cmpur hal die.coz he more independent to his future and life.just wanna know.is he had someone special???..what im talking about...ish3..
hrmm..im really happy to see him in kptm beranang,jad programme.get ready for mechanical engeneering 3 years from now in japan.cummaa..once in a blue moon , dia tgr kat fb,n seems his words "da lame tak tengok awak snym" . act, im not really trust him.

i know him,when im in f4,cuti akhir tahun.tuishion..aku kenal banyak sangat kawan.yang pling aku xleh lupa darwish.really..aku suka kwn ngan die..but unluckily, it did not same as i know. we didnt close since that guy being serios on me, came to my house just wanna give a nametag.give me his notes for a few days.waiting me outside the class when i came in.cancelling his football match just wanna get a last lunch before im going to upm.now...im get buzy wif my schedule in upm.i really dont treat you same when im in form 5, and sorry.
u get into the plkn and im in upm.contacts..none..but i really did not put a hope on you.really ..xnak..dan xpernah..if we just lost a friend coz of our relationship, i never think this is special relationship.we still friends right.

lastly..jangan jadi ego dengan diri sendiri>,< i really hate it.dan if u dont really have a words to chat or messaging me,please never do it.just go on wif ur life,
juz some words "im not waiting for u.so do not wait for me" jelassss...!!
the end


bout another guy, i really sure,ramai yang kenal dia so im guess xde hal nak mention name die "salam rusli". his words kdg2 menjentik hati aku,"da ready nk kena risik?" these wods even aku tak serius tapi aku tersangatlah yakin dia serius.mana xnyer,die tggu aku abis exam n contact balik..oh no..
he is aguy..TERENGGANU beb..haha..i really dont know what to say..hurmm..paham2 je la..
so, dont being serius..kalau awk da stat seius dlam msg,i really x teagak2 not rplying ur msg for some days...selfish dop aku???..haha..

next, "asyraf"..thiz guy xpernah pun buat aku sakit hati...tapi aku yang membuat dia sakit hati..act..n i put the blaim on me,sbb tak pernah menghargai lelaki..this happen, sbb aku stat xangkat de call lamsum..die msg pwn..lansum..xtahulah kenappa..act, aku tak mahu diganggu n hav any relationship..buat maser sekarang,bkn sebab nak focus study pi nak jaga hati..aku tak nak rasa skitnya hati bila seorang lelaki meinkan pompuan..thats y im stop..dan tolonglah jangan anggap saya ni "jilat balik ludah yang saya buang" sbb saya contact awk alik n say sorry 4 everythim..bru2 nie..ntahlah, aku mmg sangat tak mahu ada ubungan ngan laki.
we get close since perfect score, then aku tak tahulah kenape aku boleh kenal 2 lelaki  salam dan kau dalam group kita after im back.seyesly,nak gelak..
but hanks 4 everythim u done for me.wake me up early in the morning 4 stay up since i in f5.teaching me add maths.teman saya stay up malam2.u really a good boy cuma saya yang tak panda hargai semua tu.sori..dan saya tak boleh menghargai awk dengan "couple".:) itu bukan silap awak..but silap kita..hope to see u in succeess and temukan org yang lebih baik dari saya..tlg yer,temukan org lbih baek dari saya..
even,kalau saya suggest name awk kat my parents nk jdikan hsband ((berangan) saya tersangat pasti..diorang suka punyalah..lengkap semuanya..dan bagi saya awk xde kurangnya dari sesiapa..tapi..ntahlerr..
what im going to say "kalau ada jodoh,kita jumpa..kalau xde..xdelah .." hehehehe

then,udin :) an old fwen since i masih budaq2 lagi..die banyak tlg saya,kjut malam2..then lepas die kjut..saya pulaq yang kejut asyraf..hahaha..ngada2 nyeww..his name hafizzuddin but i preferly called him hafiz sebab dia penghafal al quran..im really tak sedap hati kalau rapat dengan awak coz awk satu band ngan abg saya. dan sangat34445 sorry sbb xreply semua msg awk n kata awak..i know.niat awk baik nak berdakwah tapi jangan lah lemparkan kata2 ttg sahabat,saya yakin awk mmg nak bersahabat dengan saya..tapi kalau saya xreply....i know sapa yang xsaket hati..hurm..tlglah..be urself.kalau awk btul2 nak kwn ,jgn memedas2 sal sahabat dalam msg..saya menghormati awk lbh pada mereka sebab awk lebih warak tapi tak semestinya, saya suka awk..juz be fwen..rite...takde sape nak mrh..xpyhla menyatu yatukan saya dengan syazwan..i really not like ur attitude..herrmm..xtahu lah nak ckp cam ner..tapi saya tersangat2 raser bersalah sebab xbls msg awk n biar awk kjut saya qiamulai,..sbb kalau saya bgn qiamulai..saya takkan bls msg awk..hurm sbb saya fikir.bgn qiam xperlu nk gtaw sesape especially lelaki..jauh jelakk agi..coz i don need to attract someone like that..neway..i really3 sorry..xtahu nak cakap camner sbb awk terlalu baik.hingga saya ckp "sorry xreply msg smlm" and u juz said "xpe.sye pham"...hrmmm??

then...darwish..the same like like im talking about before..aku rapat dengan dier..coz of mu mum n his mum kerja sekali n we do not know sejak aku kenal die..then lepas kami tau, his mum likely want to know me more..aduyai..dunia nie kecik sesangat..act,he is not a guy that i like but i love the way he treat me.dia sanggup tak tgr saya kalau depan lelaki yang saya cakap first2 tadi..dia ndg cam tu jer..just nk jga persahabatan dorang..act, i dont understand wif them ler..aku pun tak tau kenapa boleh jadi krisis gitu jat tmpat tusyen tuu..fuuh..act.i really miss the watch that darwish given to me the purple one..and same like u the white one..u given to me and just said "nahh..tanda persahabatan"..seriously,aku sangat2 suka dia lyn aku..nyanyi lagu segala mcm time2 aku boring..heheh.."mesti korang terkejut"
act.i really know die dedicatekan semua lagu tu kat aku..tapi aku jer komen lbey2..tak sedap a..tu la..ni la.. i have cerita sumea sal dia to my fwen n diorg sndiri cakap awk sweeet sgt2..haha..hurmm..bg saya..ad la sikit...hurm..act,saya rindu nak dgr awk  story mory lagi..sal kawan awk..makwe awk..n all of them..

hurm..then "afifi" aku xtahulah cammaner bleh kenal lelaki ni..huh..sanggup kejar aku time lintas jalan juz asking my phone num.. ramai kawan aku yang cakap kami mmg ad jodoh..sbb bertemu 3 kali bertutut2 time ad pertandingan or event kat memane..hhaha..im just said..diorang mengarut..tapi afifi tersangat pans baran..dan dia tersangat bersabar dengan aku..dalam bnyk2 lelaki..aku raser tahap kesabaran dia sangt paling tinggi..hehe..just imagine..die tggu aku time dari f3 samapailah time f5 dulu..first2, aku ingatkan dia tak serius pi lps aku tahu sal die dgn deskmate akue..akue nyesal plak buat dier mcm tu..huhu..

really..this all guy really make me frusted..tak tahulah nak cakap cam ner..
tapi aku tersangatlah nak berkawan dengan sorang lelaki..yang rapat dengan aku..
buannya for a RELATIONSHIP...GET IT??..
sangat2 hampa pada diri..
yang penting aku selalu ingat..suapaya aku dapat..
"jaga hati,jaga iman,jaga ALLAH"
sebab aku masih berpegang pada janjiku dulu.."aku tidak akan mencintai seorang manusia selagi aku masih belum betul2 menggapai cintaNYA"..
aku tak tahulah samada janji itu yang membataskan pergaulan aku sehingga aku tk balas mg segala mcm..ntahlerr..tapi aku tersangat merasakan yang ALLAH dah CREAT SESUATU YANG SANGAT INDAH UNTUK AKU..just wait.... see...and terus berdoa..

-dr.ejaa-
I LOvE yOU..:)wink..WInK!!!

No comments:

Post a Comment

♫laugh.peace.life♪

My photo
♫bachok♪, ♫kelantan♪, Malaysia